يكشنبه، 16 ارديبهشت، 1403 | Sunday 5th of May 2024
۰۹:۲۷
اجتماعی - کد خبر : 6218
شنبه، ۲۰ دي، ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰

قائم‌شهر در لیست قرمز شهرستان‌های کرونایی

بازارهای روز و دورهمی های خانوادگی مدیریت کرونا را در شهرستان قائم‌شهر زمین گیر کرده و موجب افزایش تعداد مبتلاین شده است

قائم‌شهر در لیست قرمز شهرستان‌های کرونایی

یحیی یوسف‌پور، فرماندار شهرستان قائمشهر درباره وضعیت قرمز کرونایی این شهرستان گفت: دورهمی‌های خانوادگی و بازارهای روز علت اصلی وضعیت قرمز کرونایی در سطح این شهرستان است و برون رفت از بحران کرونا همراهمی همگانی شهروندان را می‌طلبد.

فرماندار قائمشهر خاطر نشان کرد: دورهمی و مهمانی‌های خانوادگی مهم‌ترین علت افزایش بیماری کرونا در این شهرستان بوده و از مردم تقاضا داریم تا برای کاهش این بیماری در سطح شهرستان دورهمی های خانوادگی را کاهش و پروتکل های بهداشتی را هم رعایت کنند. چرا که دستگاه های اجرایی تنها می توانند هشدارهای کرونایی را به مردم اطلاع رسانی کنند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط خود آحاد جامعه از اهمیت بالا تری برخوردار است..

یوسف پور همچنین تأکید کرد: یکی دیگراز عوامل مؤثر بر وضعیت قرمز کرونا در قائم‌شهر بازارهای روز هفتگی اعلام است که از واحدهای خبازی و پمب‌بنزین‌ها می خواهیم بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم از این بحران‌گذر کنیم.

وی افزود: هر روزه بازرسان ستاد کرونای شهرستان از بازار، اصناف، بانک، خبازی و پمب بنزین ها  بازرسی می‌نمایند اما همانطور که گفتم برای خارج شدن از وضعیت قرمز کرونایی، تنها با همراهی مردم می توانیم موفق عمل کنیم.

یوسف پور با بیان اینکه از فردا (یکشنبه) به مدت یک هفته تنها مشاغل گروه یک حق فعالیت دارند، گفت: بعد از یک هفته دوباره اوضاع بررسی خواهد شد اگر وضعیت در این شهرستان همچنان قرمز باشد، این طرح تمدید خواهد شد..همچنین تردد وسایل نقلیه سختگیرانه تر خواهد شد و گشت‌های سیار در این شهرستان در حال فعالیت هستند و تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح هم ممنوع خواهد بود.

یحیی یوسف پور در پایان بیان کرد: در حال حاضر ۱۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های رازی و ولیعصر این شهرستان بستری هستند. از این تعداد ۱۴۵ بیمار کرونایی در بیمارستان رازی و ۳۵ بیمار هم در بیمارستان ولیعصر بستری هستند، گفت: در سه روز گذشته ۱۶۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های قائمشهر بستری بودند.

همچنین در حال حاضر یک هزار و ۳۶۲ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان مازندران بستری هستند که این رقم در مقایسه با پیش از آغاز طرح جامعه محدودیت کرونایی رشد ۷۵ درصدی را نشان می دهد

بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی که عصر جمعه از طریقه سامانه ماسک اعلام شد،تعداد مناطق قرمز استان از چهار به پنج شهرستان افزایش یافته است. طبق این ارزیابی در حال حاضر وضعیت شهرستان های ساری ، آمل ، نکاء ، فریدونکنار و قائمشهر قرمز است.

البته شهرستان های سوادکوی شمالی و رامسر که هفته گذشته را در وضعیت قرمز کرونایی سپری کردند، بر اساس ارزیابی جدید به رنگ نارنجی رسیده اند و شهرهای قائمشهر ، فریدونکنار و نکاء به جمع قرمزهای کرونایی پیوستند. 

با وجود تداوم وضعیت نگران کننده کرونایی در مازندران در تازه ترین پایش خبرگزاری ایرنای استان، عادی‌سازی جای خود را به محدودیت‌های کرونایی داده است و تقریبا تمامی مشاغل بدون توجه به سطح بندی در حال فعالیت هستند. به طوری که صبح امروز استاندار مازندران بر تشدید نظارت‌های کرونایی تاکید کرد و گفت: علیرغم آمارها و اطلاع‌رسانی‌های مکرر، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی از آحاد جامعه نشانگر این است مساله را جدی نگرفته‌اند.

 

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 16 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!