جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۶:۱۷
کرونا - کد خبر : 10428
يكشنبه، ۳۰ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

کرونا در مسکو بحران آفرین شد

شهردار مسکو بیان کرد که قدرت ویروس جدید (ویروس هندی) باعث شده است که شمار افراد مبتلا به کرونا که نیاز به بستری در بیمارستان دارند افزایش بیابد.

کرونا در مسکو بحران آفرین شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین،  آناستازیا راکووا، معاون توسعه اجتماعی مسکو گفت که شهروندان حتی در صورت وجود آنتی بادی به ویروس کرونا واکسینه می شوند.  

او در این رابطه افزود: در شرایطی که شیوع ویروس نوع دلتا کرونا (نوع جهش یافته کرونا در هند) در مسکو به سرعت در حال افزایش است، پزشکان معتقدند که لازم است واکسیناسیون بدون توجه به سطح آنتی بادی انجام شود.  

در شبانه روز اخیر درمسکو ۹ هزار و ۱۲۰ نفر به کرونا مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت بوده است. بر طبق گزارشات ارائه شده  بیش از ۲۱ هزار نفر در این شهر جان خود را براثر کرونا از دست داده‌اند. و ۷۸ نفر هم در شبانه روز گذشته در پایتخت کشور روسیه، مسکو، جان خود را از دست داده اند.

به گفته معاون ستاد مقابله با کرونا در روسیه، گونه دلتا کرونا فعالتر است و با سرعت بیشتری انتشار می یابد و برای اینکه بدن انسان با آن مقابله کند به دو برابر پادتن بیشتر از ویروس معمولی کرونا معروف به ویروس اوهان نیاز دارد

سرگئی سابیانین شهردار مسکو گفته بود که تقریبا ۹۰ درصد افرادی که در پایتخت روسیه به کرونا مبتلا شده اند، با ویروس نوع دلتا (گونه جهش یافته هندی)  به این بیماری ابتلا یافته اند.

وی گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی، ۸۹.۳ درصد افراد مبتلا به کرونا در مسکو، با ویروس دلتا که به ویروس هندی کرونا معروف شده است، مبتلا شده اند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه به تازگی از روند واکسیناسیون در این کشور ابراز نارضایتی کرد.  

 شهردار مسکو خاطرنشان کرد که قدرت ویروس جدید (ویروس هندی) باعث شده است که شمار افراد مبتلا به کرونا که نیاز به بستری در بیمارستان دارند افزایش بیابد.  

وی ادامه داد: ما تقریبا هر روز مراکز درمانی جدیدی را به کرونا اختصاص می دهیم و بزحمت می توانیم آن را تامین کنیم.  
مساله افزایش شمار بیماران کرونایی در هفته های اخیر نگرانی مقامهای روسیه را برانگیخته و یکی از عوامل اصلی بروز چنین وضعیتی را کندی روند واکسیناسیون کرونا در مناطق مختلف روسیه اعلام کرده اند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده تاکنون حدود ۱۸ میلیون نفر در روسیه  در مقابل بیماری کرونا واکسینه شده اند . مقامات این کشور امیدوارند تا پاییز امسال ۶۰ درصد جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری این کشور واکسینه شوند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!