جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۰:۳۳
کرونا - کد خبر : 10401
شنبه، ۲۹ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

آلمانی‌ٔها در آزمایشات اولیه واکسن کرونا شکست خوردند

طبق نتایج بدست آمده، اثربخشی واکسن آلمانی‌ها علیه بیماری کووید ۱۹ با هر شدتی، تنها ۴۷ درصد اعلام شده است. و این بدان معنا است که این واکسن نتوانسته ویژگی‌های یک واکسن موفق علیه ویروس کرونا را به دست بیاورد.

آلمانی‌ٔها در آزمایشات اولیه واکسن کرونا شکست خوردند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، واکسن کرونای آلمانی با نام کیوروَک  (CureVac) در آزمایشات اولیه بالینی دچار شکست شد و نتایجی که از این واکسن بدست آمد بسیار کم‌تر از حد انتظار بود.

شرکت آلمانی کیوروک در توبینگن در اطلاعیه‌ای بیان کرده است که این واکسن تنها کارایی۴۷ درصدی علیه بیماری کرونا داشته است. این واکسن در مرحله اول کارآزمایی بالینی بر روی  ۴۰ هزار داوطلب آزمایش شده است.

طبق نتایج بدست آمده، اثربخشی این واکسن علیه بیماری کووید ۱۹ با هر شدتی، تنها ۴۷ درصد اعلام شده است. و این بدان معنا است که این واکسن نتوانسته ویژگی‌های یک واکسن موفق علیه ویروس کرونا را به دست بیاورد.

بر طبق گزارشات  اداره دارو و غذای آمریکا (FDA) حداقل کارایی یک واکسن موفق علیه کرونا را ۵۰ درصد اعلام کرده است. سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده که حداقل کارایی باید ۷۰ درصد باشد.

شرکت داروسازی کیوروک اعلام کرده که این واکسن روی جوان‌ترها کارایی به‌مراتب بهتری نسبت به افراد بالای ۶۰ سال نشان داده است.

هر چند آزمایش‌ها هنوز به پایان نرسیده است. و به منظور رسیدن به تجزیه و تحلیل نهایی باید تحقیق روی دست کم ۸۰ مورد دیگر ادامه یابد. با نهایی شدن آزمایش‌ها ممکن است نتایج کارایی این واکسن نیز تغییر کند.

 وزارت بهداشت آلمان در حال حاضر این واکسن را از برنامه‌ریزی‌ خود برای کمپین واکسیناسیون حذف کرده است. و داده‌ها و نتایج بدست امده ازشرکت کیوروک به آژانس دارویی اروپا منتقل شده است.

گزارشات حاکی از آن است که قرار بود در صورت اخذ مجوز آژانس دارویی اروپا، واکسیناسیون با این واکسن از نیمه دوم سال میلادی جاری آغاز شود

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!