جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۱:۵۱
زنان و جوانان - کد خبر : 12245
چهارشنبه، ۱۷ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

۴۲ نفر از زنان زندانی آزاد می شوند

مقدمات آزادی 42 نفر از زنان زندانی فراهم شد که 22 نفر آنها توسط خیرین و 20 نفر نیز با تخفیفات قضایی مراحل ترخیص از ندامتگاه را سپری می کنند.

۴۲ نفر از زنان زندانی آزاد می شوند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرگزاری مهر، محمدجواد حشمتی مهذب به همراه عباداله میرزایی مطلق معاون قضائی رئیس کل دادگستری در امور زندان‌ها، محسن مقدسی بازرس ویژه و بیست نفر از دادستان قضات شعبات مختلف استان تهران از ندامتگاه زنان بازدید کرد.
 
رئیس دادگستری استان تهران با بیان این که تخفیفات قضائی متعددی در قانون پیش‌بینی شده  است، گفت: اگر موانعی وجود دارد باید معرفی و راهکار آن ارائه گردد تا در بحث رسیدگی به اعسار و درخواست پابند الکترونیکی سریع‌تر عمل شود.
 
حشمتی مهذب ضمن تقدیر از تلاش‌های مجموعه کارکنان ندامتگاه زنان و قضات ناظر افزود: نظم انضباط مشهود در این مرکز بیانگر مدیریت صحیح آن است و امیدواریم جمعیت کیفری زنان که بحمدالله زیاد نیست بسیار کمتر شده، هر مددجوی واجد شرایطی آزاد و به کانون خانواده بازگردد.
 
وی بر ضرورت حضور مستمر قضات در زندان‌ها به ویژه ندامتگاه زنان تاکید کرد و اظهار داشت: نیکوکاران و خیرین ظرفیت‌های الهی هستند و می‌توانند کمک مؤثری به مجموعه زندان داشته باشند. چنانچه طی سال گذشته نیز سازمان اوقاف و امور خیریه همراه با نیکوکاران و نهادهای اجتماعی کمک شایان توجهی برای پرداخت بدهی و آزادی زندانیان نمود.
 
مدیر کل زندان‌های استان تهران نیز در این دیدار ضمن ارائه آمار مددجویان بیان داشت: در حال حاضر ۳۰ درصد از مددجویان ندامتگاه زنان، تحت قرار هستند که بررسی سریع‌تر پرونده‌ها از بلاتکلیفی این افراد جلوگیری می‌کند.
 
علی رستمی با بیان اینکه ارسال میزان دقیق دیه و رد مال همراه با حکم قطعی موجب تسریع در کمک مددکاران می شود، یادآور شد: همچنین مسیر مذاکره با شکات و دیگر پیگیری‌ها برای جلب رضایت و دعوت خیرین را تسریع می کند.
 
وی از مراجع قضائی برای موافقت بیشتر با استفاده از پابند الکترونیکی دعوت کرده تاکید کرد: استان تهران به دلیل جمعیت کیفری بالا از حساسیت بیشتر برخوردار است، در زمینه نظام نیمه آزادی و مجازات‌های جایگزین حبس نیاز به بازبینی و توجه بیشتر دارد.
 
دادرسان و مستشاران موضوع بند ۱۱ دستورالعمل پایش به همراه رئیس کل دادگستری با همراه داشتن پرونده‌های اجرای احکام هفتاد نفر از مددجویان راسا مبادرت به صدور رأی کردند. همچنین از ۴۲ نفر زندانی که مقدمات آزادی آنها فراهم شد، ۲۲ نفر توسط نیکوکاران و ۲۰ نفر با اعطای تخفیف‌های قضائی مراحل آزادی را طی می‌کنند که به زودی ندامتگاه را ترک کرده و به کانون خانواده‌هایشان بازمی‌گردند.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار زنان و جوانان
پربیننده‌ترین اخبار زنان و جوانان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!