جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۲:۱۷
سیاست - کد خبر : 5274
سه شنبه، ۱۵ مهر، ۱۳۹۹ - ۷:۰۰

۲6 کشور دیگر خواستار پایان تحریم‌های غرب در وضعیت شیوع کرونا

۲۶ کشور جهان از جمله ایران، سوریه، روسیه، چین و عراق در بیانیه مشترکی با اعلام اینکه تحریم‌های اقتصادی یک جانبه و ظالمانه آمریکا و برخی کشورهای غربی علیه برخی کشورهای مستقل جهان به مانع بزرگی برای مقابله با ویروس کرونا تبدیل شده است، خواستار پایان دادن به این وضعیت شدند.

۲6 کشور دیگر خواستار پایان تحریم‌های غرب در وضعیت شیوع کرونا

26 کشور جهان که در میان آنها نام کشورهای چین، روسیه، کره شمالی، بلاروس، کوبا، پاکستان، سوریه، ونزوئلا و ایران نیز دیده می‌شود، روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای مشترک خواستار پایان یافتن تحریم‌های ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی شدند که به گفته آنها در دوران مبارزۀ جهانی با شیوع ویروس کرونا، نقض حقوق بشر محسوب می‌شود.

در این بیانیه که توسط چین در جریان سومین نشست کمیسیون مجمع عمومی سازمان ملل در موضوع حقوق بشر خوانده شد، آمده است:

«ما از این فرصت استفاده کرده و خواستار لغو کامل و فوری اقدامات قهری یکجانبه هستیم؛ با این هدف که بتوانیم همچون دیگر اعضای جامعه بین‌المللی پاسخ کامل و موثری در قبال کووید۱۹ داشته باشیم.»

امضا کنندگان این نامه تأکید می‌کنند:

«همه‌گیری کووید۱۹ همچنان بطور قوی بر همه ملت‌ها، به ویژه کشورهای در حال توسعه تأثیر می‌گذارد. پاسخ به کووید۱۹ و بهبود وضعیت کشورها نیاز به همبستگی جهانی و همکاری بین‌المللی دارد...با این حال ما همچنان شاهد اعمال اقدامات قهری یکجانبه، برخلاف اهداف و اصول منشور ملل متحد و مقررات بین‌المللی، چندجانبه گرایی و هنجارهای اساسی روابط بین‌الملل هستیم.»

کشورهای امضا کننده این بیانیه افزودند: اما ما همچنان شاهد اعمال اقدامات یکجانبه و سرکوبگرانه بر خلاف اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد، حقوق بین الملل، کثرت گرایی و معیارهای اساسی روابط بین الملل هستیم. 

سانا، پایگاه خبری سوریه در این رابطه گفت: آمریکا و سایر کشورهای غربی در چارچوب سیاست‌های خصمانه خود علیه کشورهای مستقل و کشورهایی که از رویکرد آن‌ها پیروی نمی‌کنند، تحریم‌های اقتصادی یک جانبه را اعمال کرده‌اند. خاطرنشان می‌شود که وزارت امور خارجه آمریکا ۹ ماه جاری (مهر) از تحریم ۱۷ فرد و نهاد مرتبط با سوریه خبر داد. 

 وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد؛  تحریم‌ها تا زمانی که دولت سوریه خشونت را کنار نگذارد، ادامه خواهند داشت. 

در همین ارتباط،  «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در توئیتی نوشت:  شماری از افراد مرتبط با ارتش و دولت سوریه و شماری تاجر و تعدادی شرکت که از درگیری در سوریه نفع می‌برند را تحریم کردیم.  

در همین حال پیش‌تر «گیر پیترسون»  فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه درباره تحریم‌های آمریکا علیه دمشق، گفته بود: تحریم‌های یکجانبه تحمیلی علیه سوریه، چالشی برای تأمین مواد غذایی و بهداشتی مورد نیاز این کشور است. 

نمایندگان مجلس سنای آمریکا دسامبر ۲۰۱۹ قانون سزار را تصویب کردند و دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده نیز آن را ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ امضا کرد و این قانون ۲۸ خرداد/۱۸ ژوئن به اجرا گذاشته شد. 

به دنبال اجرای این قانون، دولت آمریکا ۳۹ شخصیت سوری از جمله رییس جمهوری سوریه و همسرش را به دلایل واهی تحریم کرد و همچنین افراد و سازمان‌های خارجی حامی پیمانکارانی که به نمایندگی از سوریه و کشورهای دوست این کشور فعالیت می‌کنند، مشمول این قانون ‌است. 

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!