جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۷:۵۸
احزاب و تشکل ها - کد خبر : 11560
سه شنبه، ۱۹ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

یک‌دست شدن قوا ، همه چیز را برای توافق خوب آماده کرده است

با تكيه به مبانی اصیل انقلاب و همگرایی کامل دستگاه های مختلف مسیر درخشانی پیش روی سیاست های ایران در حوزه خارجی خواهد بود

یک‌دست شدن قوا ، همه چیز را برای توافق خوب آماده کرده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، سید حسین نقوی حسینی فعال سیاسی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در یادداشتی با اشاره به یک دست شدن قوا ، رسیدن به یک توافق زودهنگام و مقتدرانه را بسیار نزدیک پیش بینی کرد.

نقوی حسینی در یادداشت خود آورده است:

این روزها که سخن از دور جدید مذاکرات هسته ای آن هم در دولت آقای سید ابراهیم رئیسی به میان آمده است، ذکر چند نکته خالی از لطف نیست. نخست آنکه در مقطع کنونی شرایط در عرصه بین المللی متفاوت از گذشته است، به این معنا که در حال حاضر کشورهای اروپایی و البته آمریکا بیش از گذشته تمایل دارند که مذاکرات به نتیجه برسد و برای تحقق این مهم از سياست کهنه چماق و هویج استفاده می کنند.

از یک سو ایران را با وعده و وعید های مختلف رو به رو می کنند و از سوي دیگر می ببینیم که تهدیدهایی از سوی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلستان صورت می گیرد تا ایران به هر نحو که شده پای میز مذاکره بیاید. بنابراین اتفاقا غربی ها به شدت در پی توافق با ایران هستند و دیگر مانند سابق نیست که آنها از انجام مذاکره سر باز بزنند یا آمریکای دوران ترامپ با اصل مذاکره موافق نباشد.

موضوع دیگر آن است که اکنون همگرایی خوبی میان قوای مجریه، مقننه و قضائیه به وجود آمده است و همه قوا هم تاکید بر اجرای منویات مقام معظم رهبری دارند و حتما در این بین شورای عالی امنیت ملی هم بر این همگرایی و وحدت می افزاید. این شرایط مقدمه خوبی برای انجام مذاکره ای مقتدرانه است که امید می رود در کوتاهترین زمان، بیشترین نتیجه به دست آید. آقای رئیسی هم در مراسم تحلیف خود بیان کرد که از هر طرح دیپلماتیکی برای رفع تحریم ها استقبال می کند و به نظر همه چیز آماده یک توافق خوب است.

مسئله دیگری که باید به آن توجه داشت این است که رئیس جمهور جدید برخلاف دولت های یازدهم و دوازدهم مذاکره را برای مذاکره نمی خواهد. اکنون دولت ایران نمی خواهد از مذاکره برای رفع تحریم ها استفاده ای فرامتنی کند تا بتواند مثلا با آمریکا ارتباط ویژه ای برقرار کند. آقای رئیسی می گوید که برای رفع تحریم ها از هر طرح دیپلماتیکی استفاده می کند که این موضوع بسیار مناسب است.

آقای رئیسی در مناظره های انتخاباتی، در کنفرانس مطبوعاتی بعد از انتخابات، در سخنرانی مشهد و به تازگی در دو مراسم تحلیف و تنفيذ بیان کرد که در پس تعامل با تمام کشورها به جز رژیم صهیونستی که آن را به رسمیت نمی شناسیم و آمریکا در قطع رابطه سیاسی به سر می بریم، خواهان ارتباط و تعامل و بهبود روابط دیپلماتیک هستیم و برای این منظور برنامه ریزی کرده ایم و تصور می شد نیروهایی مانند آقایان امیرعبداللهیان و باقری که نامشان برای وزارت خارجه مطرح است، نیروهایی اند که با توجه به سابقه کاری و تجربه نشان می توانند از پس چنین مسئولیتی برآیند.

از سوی دیگر دولت آقای رئیسی باید بتواند سفرای با انگیزه را به کار بگیرد تا برخلاف سفرای دولت آقای روحانی بتوانند در عرصه بین المللی پویا عمل کنند.

در آخر هم گفتنی است که امید زیادی به عملکرد مثبت دستگاه دیپلماسی دولت آقای رئیسی می رود و بی تردید با تكيه به مبانی اصیل انقلاب و همگرایی کامل دستگاه های مختلف مسیر درخشانی پیش روی سیاست های ایران در حوزه خارجی خواهد بود.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار احزاب و تشکل ها
پربیننده‌ترین اخبار احزاب و تشکل ها
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!