جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۴:۵۳
سینما و تئاتر - کد خبر : 16979
شنبه، ۱۰ دي، ۱۴۰۱ - ۹:۰۰

یک تقویم پرهیجان برای سینمای جهان در سال 2023

از کارگردانان معروف یعنی کریستوفر نولان تا مارتین اسکورسیزی و از بازیگران سرشناس یعنی لئوناردو دی کاپریو تا تام کروز و واکین فینیکس ، فیلم های زیادی از مدت ها پیش شروع به ساخت شده و تاریخ انتشار انها در سال 2023 است تا بعد از اپیدمی کرونا این سال، شلوغ ترین تقویم سینمای جهان باشد.

یک تقویم پرهیجان برای سینمای جهان در سال 2023
به  گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، قرار است یک نگاه ویژه به فیلم های سینمایی و انیمیشنی که قرار است در سال جدید میلادی منتشر شود بی اندازیم ، بعد از مدت ها که سایه کرونا روی سینمای جهان سنگینی می کرد ، حال کمپانی های سازنده شروع به پخش آثار خود خواهند کرد که عناوین ، کارگردانان معروف و بازیگران سرشناسی در این لیست به چشم می خورد.
 
گفتنی است که بعد از مدت ها دوباره سر و کله کرونا پیدا شده و طبق گزارشات در چین روزانه یک میلیون نفر به این ویروس منحوس مبتلا می شوند و باید دید آیا باز هم جلوی انتشار آثار سینما گرفته می شود؟ یا به سرعت جلوی انتشار آن گرفته خواهد شد.
 
 
 
قاتلان ماه کامل (Killers of the Flower Moon)
 
 
این فیلم جدید ترین ساخته مارتین اسکورسیزی یکی از نامدار ترین کارگردانان تاریخ سینما است که همیشه فیلم هایی که می سازد از کیفیت بالایی برخوردار است و همیشه تا آخرین لحظه شما را در پای فیلم میخکوب می کند ، گفته می شود داستان فیلم قاتلان ماه کامل در دهه 1920 روایت می شود ، در زمانی که سرخپوستان در منطقه ای به نام اوسیج توانستند نفت را کشف کنند و بعد از ان شروع به کشتار می شود و تک به تک افراد بخاطر این نفت کشف شده کشته می شود و امار جنایت ها به شدت بالا می رود تا جایی که اف بی آی پرونده را دست می گیرد تا به این موضوع رسیدگی کند. در این فیلم بازیگران سرشناسی همچون : لئوناردو دی کاپریو ، رابرت دنیرو و لیلی گلداستون حضور دارند.
 
 
ناپلئون (Napoleon)
 
 
یک درام تاریخی از کارگردان سرشناس آمریکایی یعنی ریدلی اسکات که همانطور از اسم فیلم معلوم است ، داستان فیلم حول محور شخصیت ناپلوئون ، رهبر فرانسه می باشد و قرار است پرده های جدیدی از زندگی او نمایش داده شود ، ریدلی اسکات در کارنامه خود فیلم محبوب و مشهور گلادیاتور را دارد که در زمان خود تشویق هنر دوستان را برانگیخت ، حال یکبار دیگر او با واکین فینیکس به سینما برگشته و این دومین همکاری این دو نفر می باشد ، واکین فینیکس که در فیلم گلادیاتور نیز سابقه بازی دارد در این فیلم نیز قرار است نقش اصلی یعنی ناپلوئون را بازی کند ، نقش همسر وی در این فیلم را نیز ونسا کربی بازی می کند که قرار است در نقش ملکه ژوزفین ایفای نقش کند.
 
 
مایسترو (Maestro)
 
 
این فیلم دومین اثر بردلی کوپر به عنوان کارگردان است که تهیه کنندگی آن را مارتین اسکورسیزی و استیون اسپیلبرگ بر عهده دارند ، داستان فیلم در رابطه با یک موسیقی دان و رهبر ارکستر برجسته امریکایی است که خود کوپر نقش اصلی آن را بازی می کند و زیر حجم زیادی از گریم خواهد رفت چرا که قرار است بیشتر فیلم در زمان سالخوردگی او روایت می شود ، نقش همسر او را کری مولیگان بازی خواهد کرد ، این فیلم محصول کمپانی نتفلیکس است.
 
 
اوپنهایمر (Oppenheimer)
 
 
کارگردان سرشناس آمریکایی دوباره با یک فیلم جدید به سینماها بازگشته ، کریستوفر نولان از مدت ها پیش وقت خود را صرف ساخت فیلم اوپنهایمر کرده و به گفته خود و تیم نویسندگی که کار ان هم به عهده خود و برادرش هست بر اساس کتاب "پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر" نوشته شده، داستان فیلم درباره رابر اوپنهایمر دانشمند و فیزیکردان آمریکایی ملقب به پدر بمب اتمی است ، در این روز ها که ساخت فیلم ها در حالی وود با اعداد و ارقام عجیبی روبه رو است ، نولان این فیلم را با 100 میلیون دلار ساخته ، و بنظر می رسد از ژانر علمی و تخیلی فاصله گرفته باشد و بیشتر روایتگر تاریخی باشد. بازی در نقش رابر اوپنهایمر به عهده کیلین مورفی می باشد ، از دیگر بازیگران این فیلم می توان به امیلی بلانت ، رابرت داونی جونیور ، مت دیمون ، کنت برانا و کیسی افلک اشاره کرد که جزوه لیست بازیگران اصلی این فیلم به حساب می آیند.
 
 
ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت (Indiana Jones and the Dial of Destiny)
 
 
این فیلم در ابتدا قرار بود مانند نسخه های قبلی خود به کارگردانی استیون اسپیلبرگ ساخته شود اما کمپانی سازنده تصمیم گرفت کارگردان ان را به جیمز منگولد بدهد و از قرار معلوم هریسون فورد 80 ساله بار دیگر به مانند نسخه های قبلی نقش اصلی فیلم را بازی می کند. داستان فیلم بیشتر به دنباله ایندیانا جونز و قلمروی جمجمه بلورین که در سال 2008 ساخته شد اشاره دارد و طبق اطلاعات بدست امده داستان فیلم در اواخر سال 1969 روایت می شود ، به مانند نسخه های قبلی ژانر این قمت نیز علمی تخیلی است.
 
 
استروید سیتی (Asteroid City)
 
 
این فیلم که بنظر می رسد روایت گر اتفاقاتی که در دنیای علم نجوم در دهه 1950 افتاده است دنبال می شود ، بازیگران سرشناس زیادی را در دل خود دارد ، مارگو رابی ، اسکارلت یوهانسون ، ادوارد نورتون ، تام هنکس ،استیو کارل و همچنین  برایان کرانستون است ، ساخت این فیلم به عهده وس اندرسون می باشد.
 
 
سریع و خشن ۱۰ (Fast X)
 
 
فیلم تمام نشدنی سریع و خشن بار دیگر و شاید برای آخرین قسمت به روی پرده سینما برود ، این فیلم امسال هم جزو لیست آثاری می باشد که قرار است منتشر شود ، فیلم با همان تیم قبلی بازیگری جلوی دوربین می رود و بنظر می رسد جیسون مووا  بری لارسون به جمع بازیگران این فیلم اضافه شده اند ، البته خبر بازگشت دوباره گال گادوت هم شنیده می شود ، تا کنون 9 قسمت قبلی این فیلم جمعا بالغ بر 6.6 میلیارد دلار فروش داشته و هر زمان که منتشر شده تا مدت ها در صدر لیست باکس آفیس پرفرش ترین فیلم ها بوده است.
 
 
تل ماسه: قسمت دوم (Dune: Part Two)
 
 
این فیلم در ادامه قسمت قبلی خود روایت می شود و بیشتر حال و هوای آخروزمانی دارد ، این فیلم در قسمت بلی خود به وضوح در رابطه با منجی بشریت سخن به میان آورد و بازیگر نقش اصلی فیلم یعنی تیموتی شالامی را امام زمان حضرت مهدی (ع) معرفی کرد که در بیابانی گرفتار شده و قرار است به کمک مردم صحرا نشین علیه امپراطوری وقت قیام کند ، فیلم در قسمت دوم درست از جایی شروع می شود که قسمت قبلی تمام شد. علاوه بر تیموتی شالامی و زندایا ، بازیگران دیگری مانند آستین باتلر و فلورانس پو نیز به قسمت دوم اضافه شدند.
 
 
جن‌گیر (The Exorcist)
 
 
دیوید گوردون گرین که  4 سال پیش فیلم موفق هالووین را ساخت که با  توجه به  بودجه ۱۰ میلیون دلاری  توانست به فروش 255 میلیون دلار دست پیدا کند، بنا بر گزارشات منتشر شده قرار است ساخت یک سه گانه جدید از فیلم ترسناک جن گیر با بودجه چشمگیر 400 میلیون دلاری را بر عهده بگیرد که قرار داد آن حدود 3 سال پیش به امضا رسید که قست نخست آن امسال اکران می‌شود. نسخه اصلی جن گیر در سال 1973 به کارگردانی ویلیام فردکین  منتشر شد و به عنوان یکی از موفق ترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما به فروش 441 میلیون دلاری دست یافتکه در زمان خودش بسیار درامد بالایی بود و برای 44 سال پرفروش ترین فیلم ترسناک تاریخ سینما بود تا رکورد آن توسط فیلم "آن" شکسته شد. باید دید آیا موفقیت های گذشته را بار دیگر بدست می آورد یا خیر.
 
 
جیغ ۶ (Scream 6)
 
 
این فیلم به ادامه قسمت های قبلی خود می پردازد، که در رابطه با نسل بازمانده از قسمت های قبلی روایت می شود ، جنا اورتگا ، جاسمین ساووی براون ، ملیسا بارارا و میسون گودینگ و همچنین هیدن پانتییر در این فیلم ایفای نقش می کنند وانتظار می رود این نسخه نیز به مانند قسمت های قبلی پرطرفدار باشد.
 
 
مهمانی خانگی (House Party)
 
 
این فیلم داستان دو دوست را روایت می کند که برای انجام بعضی از کارها که در خانه لبرون جیمز بازیکن معروف بسکتبال می روند و به او در این پارتی خانگی کمک می کنند ، خود لبروز جیمز هم تهیه کنند و هم بازیگر نقش خودش را به عهده دارد و بنظر می رسد ژانر فیلم کمدی باشد.
 
 
مرد مورچه‌ای و زنبورک: جنون کوانتومی (Ant-Man and the Wasp: Quantumania)
 
 
فیلم های مارول عمدتا از روی کمیک بوک های ساخته می شود و همیشه جزو پرفروش ترین نسخه ها در زمان انتشار می باشند ، هر ساله مارول فیلم های جدیدی از دنیای علمی تخیلی خود روایت می کند ، در سال 2023 نیز فیلم هایی برای اکران دارد که یکی از آن ها "مرد مورچه‌ای و زنبورک: جنون کوانتومی " است و داستان دو قسمت قبلی خود را روایت می کند که در سال های 2015 و 2018 منتشر شدند ، این سی و یکمین فیلم دنیای مارول است که منتشر می شود ، هوپ پیم و واسپ بازیگران این سری فیلم سینمایی هستند.
 
 
خرس کوکائینی (Cocaine Bear)
 
 
این فیلم بر اساس یک داستان واقعی روایت می شود که مقدار زیادی کوکائین به ارزش 14 میلیون دلار توسط یک خرس بلعیده می شود که در نهایت همین موضوع باعث مرگش می شود ، این کوکائین ها برای یک قاچاقچی مواد مخدر بوده که بر اثر یک اشتباه این اتفاق رخ می دهد ، کارگردان این فیلم ، الیزابت بنکس است.
 
 
کرید ۳ (Creed III)
 
 
مایکل بی جردن بار دیگر در نقش یک بکسور به رینگ مسابقات می رود ، فیلم کرید 3 قرار است دنباله دو قسمت قبلی باشد ، این بازیگر دوست داشتنی قرار است در فیلم جدید به مانند دو قسمت قبلی به چالش کشیده شود و زندگی سخت و حرفه ای یک بوکسور را روایت می کند.
 
 
جان ویک: قسمت چهارم (John Wick: Chapter 4)
 
 
جان ویک یکی از پرطرفدارترین فیلم ها در سال های گذشته بوده و همچنان کشت و کشتار در این فیلم بیتشر از هرچیزی دیده می شود و همه قسمت های قبلی به دلیل خشونت بالا درجه سنی R   را دریافت کرده اند ، کیانو ریوز بار دیگر در نقش یک قاتل سابق قرار است جلوی دوربین برود و داستان قسمت های قبلی را تکمیل کند ، بازیگران جدید این قسمت بیل اسکارسگارد و دانی ین هستند.
 
 
فیلم برادران سوپر ماریو (The Super Mario Bros. Movie)
 
 
یک اقتباس دیگر از بازی های ویدیویی ساخته شد و این بار نوبت به سوپر ماریو رسید ، یک انیمیشن با گویندگی ، کریس پرت ، چارلی دی و آنیا تیلور جوی می باشد و انتظار می رود بتواند نظر انیمیشن دوستان را به خود جلب کند.
 
 
رنفیلد (Renfield)
 
 
بنظر می رسد نیکلاس کیج در پروژه جدید سینمایی کمپانی یونیورسال حضور پیدا کرده و قرار است با عنوان رنفیلد در نقش دراکولا بازی کند. در فیلم جدید رنسفیلد که کریس مک‌کی کارگردانی آن را بر عهده دارد، قرار است نیکلاس هولت نیز در کنار شخصیت نیکلاس کیج یکی از نقش‌های اصلی را ایفا کند و همینطور شنیده ها حاکی از این است که  آدام مک‌کی و همینطور رابرت کرکمن نیز تهیه‌کنندگی این فیلم سینمایی را بر عهده دارند. شخصیت رنسفیلد نخستین بار در رمان دراکولا نوشته بارن استوکر در سال 1897 منتشر شد و داستان فیلم روایتگر شخصیتی بیمار است  که در یک بیمارستان روانی بستری شده و فکر می‌کند با نوشیدن خون می تواند جاودانه شود 
 
 
نگهبانان کهکشان قسمت سوم (Guardians of the Galaxy Vol. 3)
 
 
فیلم دیگر مارول که قرار است در سال 2023 منتشر شود نگهبانان کهکشان است ، این فیلم علمی تخیلی و کمد نیز در استدیو مارول ضبط شده و بازیگرانی همچون کریس پرت، زوئی سالدانیا، دیو باتیستا، وین دیزل، بردلی کوپر، سیلوستر استالونه، ویل پولتر و ماریا باکالوا حضور دارند. در این قسمت نیز قرار است از یکی از خودشان در برابر دشمن محافظت کنند.
 
 
پری دریایی کوچک (The Little Mermaid)
 
 
جدید ترین انیمیشن دیزنی قرار است یک لایو اکشن از انیمیشن قدیمی پری دریای باشد و مدت ها پیش کار ساخت آن را دیزنی شروع کرده بود و طبق گزارشات منتشر شده بازیگرانی همچون هالی بیلی ، ملیسا مک کارتی و خاویر باردم نقش آفرینی می کنند.
 
 
مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across the Spider-Verse)
 
 
بعد از دریافت جایزه اسکار بخاطر ساخت قسمت اول این انیمیشن ، مایلز مورالز وارد دنیای مولتی ورس می شود ، این انیمیشن در استدیو مارول ساخته شده و قرار است در سال آینده منتشر شود ، صداپیشگی این قسمت با بازیگرانی همچون اسکار آیزاکـ، عیسی رای و دانیل کالویا می باشد .
 
 
تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران (Transformers: Rise of the Beasts)
 
 
بعد از ساخت آخرین قسمت از سری فیلم های تبدیل شوندگان در سال 2018 ، بار دیگر قرار است قسمت جدید این فیلم ساخته شود که بازیگرانی همچون آنتونی راموس  و دومینیک فیش‌ بک بازی می کنند ، داستان فیلم در رابطه با یک باستان شناس است که در دهه 1990 میلادی درگیر کشف یک حقیقت می شود.
 
 
فلَش (The Flash)
 
 
بعد از کنسل شدن بسیاری از فیلم های دنیای دی سی ، ولی بنظر می رسد مدیران کمپانی برادران وارنر متقاعد شدند که فیلم ابر قهرمانی فلش را روانه سینماهای جهان کنند ، مدیران جدید دی سی بعد از شسکت های سنگین مالی با انتشار فیلم های اخیر خود تصمیم به کنسل کردن همه فیلم های آینده گرفتند و به دنبال این هستند که عوامل جدید و فیلم های جدید با یک تیم نوسیندگی تازه به میدان بیاید تا همچون فیلم بتمن بتوانند فروش خوبی را تجربه کنند ، فیلم فلش یکی از فیلم های کنسل شده بود ولی در آخر تصمیم گرفته شد که انر را منتشر کنند ، ارزا میلر بازیگر نقش اصلی را دارد ، که حواشی زیادی اطراف این بازیگر بوده ، احتمال می رود بن افلک در نقش بتمن در این فیلم حاضر شود.
 
 
مأموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت اول (Mission Impossible: Dead Reckoning — Part One)
 
 
بعد از انتشار قسمت ششم فیلم ماموریت ممکن عوامل بازیگری و تیم سازنده تصمیم گرفتند دو قسمت دیگر که گویا داستان آنها به هم مرتبط است بسازند تا دوباره شاهد هنرنمایی های تام کروز باشیم ، این فیلم ساخت قسمت اولش به پایان رسیده و مراحل تولید قسمت دوم از سری هشت قسمتی آن در حال ساخت است که گویا عوامل این فیلم در حال حاضر در آفریقای جنوبی به سر می برند. پس از موفیت چشمگیر فیلم تاپ گان: ماوریک، تام کروز و کریستوفر مک‌کوایر دوباره با هم برای ساخت قسمت های جدید ماموریت غیر ممکن همکاری می کنند.
 
 
باربی (Barbie)
 
 
این فیلم از زمانی که مشخص شد قرار است ساخته شود همه را منتظر خود گذاشته و به شدت فیلم دوستان علاقه دارند هرچه زودتر این فیلم را ببینند ، بازیگران سرشناس و خوش سیمایی که در این فیم حضور دارند به جذابیت های آن اضافه کرده اند ، مارگو رابی ، رایان گاسلینگ بازیگران نقش های اصلی این فیلم هستند.
 
 
بی‌مصرف‌ها ۴ (The Expendables 4)
 
 
در فیلم جدید بی مصرف ها که بعد از مدت ها دوباره ساخته شده و قرار است در سال 2023 منتشر شود ، سیلوستر استالونه ، جیسون استاتهام  ،  دولف لاندگرن  ، ایکو اویس و اندی گارسیا در کنار هم بازی کنند و در برابر یک دلال اسلحه که یک ارتش خصوصی و مجهز دارند را از بین ببرند. 
 
 
بازی‌های گرسنگی: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها (The Hunger Games: The Ballad of Songbirds & Snakes)
 
 
این سری فیلم جذاب و دوست داشتنی که مدت ها پیش با بازی جنیفر لارنس منتشر شده بود ، حال دوباره به سینما بازگشته است ولی این بار خبری از جنیفر لارنس نیست و بازیگران و عوامل جدید قرار است در آن بازی کنند، این فیلم همچون سری های قبلی خود یک فیلم علمی تخیلی است که کارگردان آن بر عهده فرانسیس لارنس است.
 
 
رنگ ارغوانی (The Color Purple)
 
 
این فیلم بر اساس یک رمان موفق است ، رمان برنده پولیتزر نوشته آلیس واکر است ، بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده اند فانتازیا بارینو ، هلی بیلی و سی‌یرا هستند و این دومین فیلم اقتباسی ساخته شده از این رمان است ، فیلم قبلی در سال 1985 ساخته شده بود.
 
 
بلوار ناامیدی (Disappointment Blvd)
 
 
یک کمدی ترسناک با بازی واکین فینیکس ، و به کارگردانی آری آستر می باشد ، هنوز اطلاعات چندانی از این فیلم در دست نیست ولی عوامل فیلم گویای یک فیلم مورد انتظار است ، در این فیلم واکین فینیکس، ناتان لین، پتی لوپن، ایمی رایان، کیلی راجرز، پارکر پوزی، استیون مک‌کینلی هندرسون، هیلی اسکوایرز، مایکل گاندولفینی، زوئی لیستر-جونز و ریچارد کیند به ایفای نقش پرداخته‌اند که خبرهای منتشر شده از این فیلم کامل نیست و بمر می رسد بودجه قابل توجهی نیز نداشته باشد.
 
 
در این لیست سعی کردین بر اساس بازیگران و کارگردانان مطرح و سرشناس سینما آماده شود و بسیاری از آنها به زودی منتشر خواهد شد ، قطعا لیست فیلم های سال 2023 بیش از این ها می باشد.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سینما و تئاتر
پربیننده‌ترین اخبار سینما و تئاتر
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!