سه شنبه، 18 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 7th of May 2024
۱۱:۳۵
سیاست - کد خبر : 9414
پنجشنبه، ۲۳ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

گفتگوی تلفنی رئیس جمهور با امیر قطر ؛ حملات اسرائیل علیه فلسطین فورا متوقف شود

سازمان همکاری های اسلامی درخصوص تحولات اخیر در فلسطین باید نقش فعال تری داشته باشد

گفتگوی تلفنی رئیس جمهور با امیر قطر ؛ حملات اسرائیل علیه فلسطین فورا متوقف شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رئیس جمهور حسن روحانی در گفت و گوی تلفنی با " شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی" امیر قطر ، با بیان اینکه حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین باید متوقف شود افزود که نباید اجازه دهیم این مردم مظلوم بیش از این مورد ظلم قرار بگیرند.

روحانی در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک عید سعید فطر ، اظهار داشت: لازم است کشورهای اسلامی برای دفاع از مردم فلسطین و آزادی این کشور و مقابله با تجاوزات و اقدامات خصمانه و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی که در روزهای اخیر و در ماه مبارک رمضان شاهد بودیم، با یکدیگر همکاری کنند.

حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و غزه باید فورا متوقف شود و نباید اجازه دهیم این مردم مظلوم بیش از این مورد ظلم و ستم قرار بگیرند.

تاکید بر حل بحران یمن و فلسطین

وی با بیان اینکه هم افزایی کشورهای اسلامی با محور فلسطین یک هدف اساسی است، گفت: سازمان همکاری های اسلامی درخصوص تحولات اخیر در فلسطین باید نقش فعال تری داشته باشد ، زیرا این سازمان اساسا برای بحران فلسطین و مسجد الاقصی ایجاد شده است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اوضاع یمن و با تاکید بر اینکه بحران یمن راه حل نظامی نداشته و ندارد، بر ضرورت همکاری و تلاش برای حل بحران این کشور تاکید و ابراز امیدواری کرد انگیزه های صلح جویانه با محوریت سازمان ملل برای برقراری صلح و آرامش در یمن نتیجه دهد.

روحانی در این گفتگوی تلفنی ضمن اشاره به روابط خوب و رو به گسترش دو کشور و رویکرد دوجانبه خوبی که در این زمینه آغاز شده است بر توسعه و تعمیق روابط در زمینه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و تجاری تاکید و ابراز امیدواری کرد اجرایی و عملیاتی شدن طرح عظیم ارتباط حمل و نقل معروف به جاده ابریشم، موجب رونق بیشتر اقتصادی بین کشورهای شمال و جنوب خلیج فارش شود.

امیر قطر هم ضمن تبریک فرارسیدن عید فطر به دولت و مدلت ایران از موضع جمهوری اسلامی ایران راجب تحولات و درگیری های اخیر قدردانی کرد و گفت: قطر در محکومیت و پیگیری توقف هرچه سریع تر حملات به فلسطینیان با ایران هم نظر بوده و خواهان نقش آفرینی موثر سازمان کنفرانس اسلامی در این زمینه است.

وی همچنین با تائید رویکرد ایران در قبال درگیری های یمن، افزود: قطر معتقد است مشکلات یمن راه حل نظامی ندارد و بر این باوریم که همه بازیگران صحنه یمن هم به این نتیجه رسیدند که تنها راه حل بحران، نشست پشت میز مذاکره است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 18 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!