جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۷:۱۵
دفاعی نظامی - کد خبر : 12208
سه شنبه، ۱۶ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

گزارش فرمانده نیروی قدس در خصوص تحولات افغانستان

سردارسر تیپ اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در نشست غیرعلنی مجلس شورای اسلامی گزارشی در خصوص آخرین تحولات افغانستان ارائه کرد

گزارش فرمانده نیروی قدس در خصوص تحولات افغانستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، سردارسر تیپ اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در نشست غیرعلنی مجلس شورای اسلامی گزارشی در خصوص آخرین تحولات افغانستان ارائه کرد.

براساس این گزارش ،  نشست غیر علنی مجلس مجلس شورای اسلامی از ابتدای صبح امروز سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰  با حضور سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه و با موضوع تحولات منطقه و افغانستان برگزار شد.

خاطر نشان میگردد احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور سردار اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس اظهار داشت: به گفته سردار قاآنی، کارشناسان سیاسی و نظامی شکست آمریکا در افغانستان را به مراتب مهمتر و پررنگ‌تر از شکست آمریکا در ویتنام تحلیل می‌کنند.

وی افزود :فرمانده سپاه قدس معتقد بود حضور آمریکا در افغانستان ارتباطی با حادثه ۱۱ سپتامبر نداشته و آمریکا پس از ترور احمد شاه مسعود مصمم به حضور در افغانستان شده بود.

وی در ادامه بیان داشت: سردار قاآنی تأکید کرد آنچه برای ما در افغانستان اهمیت دارد، این است که امنیت جمهوری اسلامی مخدوش نشود، نقشه آمریکا این است که ایران را با جهان اهل سنت درگیر کند بنابراین جمهوری اسلامی باید به گونه‌ای عمل کند که امنیت ایران مخدوش نشده و آمریکا به اهداف خود دست نیابد.

این نماینده مجلس در پایان افزود:به گفته فرمانده سپاه قدس، شیعیان و همه مردم افغانستان برای جمهوری اسلامی اهمیت زیادی دارند و ایران تلاش دارد حل موضوع افغانستان از طریق جنگ نباشد و همه اقوام افغانستان در اداره کشور سهیم باشند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!