جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۰:۰۵
ایران - کد خبر : 12378
دوشنبه، ۲۲ شهريور، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

گروسی: نیازی به صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام نیست

«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از بازگشت از تهران در فرودگاه وین در کنفرانس خبری حاضر شد.

گروسی: نیازی به صدور قطعنامه  علیه ایران در شورای حکام نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این کنفرانس خبری گفت که این آژانس قطع ارتباط بزرگی با ایران داشته که این موضوع در سفر به تهران حل شد.

رافائل گروسی افزود: «من توافقی با دولت قبلی داشتم که نیاز داریم دولت جدید نیز به آن متعهد باشند تا موضوعات باقی مانده با آژانس حل شوند».

گروسی در ادامه گفت: «توافق با ایران توافق دائمی نبوده و این توافق زمانی را برای دیپلماسی می‌دهد بدون آنکه ما اطلاعات مورد نیاز در ایران را از دست دهیم و البته معلوم نیست که تا چه زمان این موضوع طول بکشد».

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اضافه کرد: «ما به جایگزینی دوربین‌های شکسته شده و خراب شده در کارخانه کرج خواهیم پرداخت و سرویس دوربین‌ها به زودی و طی روزهای آینده صورت خواهد گرفت».

وی تصریح کرد: «ما به طور کلی درباره برنامه غنی سازی ایران صحبت کردیم اما پس از سرویس مجدد دوربین‌ها، ما نیاز داریم تا با دولت جدید ایران بشنیم و درباره موضوعات نگران کننده صحبت کنیم و مشکلات را مطرح کرده و با آنها مذاکره کنیم. پس از نشست‌ها و گفت‌وگوها در وین به تهران باز خواهم گست و با مقام‌های ارشد ایرانی گفت‌وگو خواهم کرد».

رافائل گروسی ادامه داد: «من به  شورای حکام نظرات و دیدگاه‌هایم را ارائه خواهم کرد به آنها چیزهایی را که بدست آوردم توضیح خواهم داد و آنها المان‌های جدیدی را در اختیار خواهند داشت و درباره صدور قطعنامه تصمیم گیری خواهند کرد. توافق جدید به ما اجازه می‌دهد تا اطلاعات درباره فعالیت هسته‌ای ایران در زمینه آب سنگین، روتورها، سانتریفیوژها و غنی سازی ادامه یابد.»

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در این باره که آیا به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره صدور قطعنامه توصیه‌هایی خواهد داشت، گفت: «به این موضوع نیازی نیست. فکر می‌کنم موفق شدیم تا فوری‌ترین موضوع را که از دست دادن قریب‌الوقوع اطلاعات بود که تا دیروز با آن مواجه بودیم را برطرف کنیم. ما الان یک راه‌حل داریم».

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: «مذاکرات من با مدیر کل آژانس انرژی اتمی ایران بسیار صریح بوده و این مذاکرات سازنده بود.  به نظر می رسد که با این توافق فضایی برای دیپلماسی فراهم شده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره به دنبال ایجاد راه حل است. الان یک مسیر در برابر ما قرار دارد و ما دیدارهای دیگری خواهیم داشت».

گروسی ادامه داد: «اما با توجه به دولت جدید در ایران،‌ نیازمند آن هستیم که با آنها بشینیم و مشکلات را مطرح کرده و درباره آن با آنها مذاکره کنیم».

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود در این کنفرانس خبری مشخص نکرد که بازرسان چه زمانی به تجهیزات نظارتی تاسیسات هسته‌ای ایران دسترسی خواهند داشت اما وی گفت که این موضوع «بسیار زود» اتفاق خواهد افتاد اما به سوال خبرنگاری که خواست مشخص کند که این دسترسی پیش یا پس از نشست چند روز آینده شورای حکام خواهد بود،‌ پاسخ صریحی نداد. اگر چه برخی منابع خبری مدعی شده‌اند که این دسترسی پس از نشست شورای حکام خواهد بود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ایران
پربیننده‌ترین اخبار ایران
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!