شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۲:۳۳
سلامت - کد خبر : 7462
چهارشنبه، ۰۶ اسفند، ۱۳۹۹ - ۸:۰۰

کووید 19 در مادران باردار با تولد نوزادان مرده یا کم وزن ارتباط ندارد

زنان بارداری که آزمایش کرونای مثبت داشتند، بیشتر احتمال داشت که با زایمان پیش از موعد مواجه شوند اما هیچ نوزادی بر اثر ابتلای مادر به کووید-۱۹ فوت نکرد. همچنین افزایشی در تعداد نوزدانی که مرده به دنیا می آید یا در هنگام تولد وزن کم دارند، مشاهده نشد.

کووید 19 در مادران باردار با تولد نوزادان مرده یا کم وزن ارتباط ندارد

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین به نقل از مدیکال نیوز، این تحقیق که روی بیش از چهار هزار زن باردار مشکوک به کرونا یا مبتلا به کرونا انجام شد، نشان داد زنان بارداری که آزمایش کرونای مثبت داشتند، بیشتر احتمال داشت که با زایمان پیش از موعد مواجه باشند.

محققان کالج ایمپریال لندن در این مطالعه اطلاعات چهار هزار و چهار زن باردار مشکوک یا مبتلا به کرونا را که ۱۶ هزار و ۶ نفر آنها از انگلیس و ۲ هزار و ۳۹۸ نفر آنها از آمریکا بودند، بررسی کردند.

نتایج این مطالعه نشان داد که هیچ نوزادی بر اثر ابتلای مادر به کووید-۱۹ فوت نکرد. همچنین افزایشی در تعداد نوزدانی که مرده به دنیا می آید یا در هنگام تولد وزن کم دارند، مشاهده نشد.

دکتر «اد مولینز»، از بخش متابولیسم کالج ایمپریال لندن که در نوشتن این مطالعه همکاری داشت، می گوید: نتایج این مطالعه تاییدی است بر اولویت بندی واکسیناسیون برای زنان باردار یا زنانی که قصد باردار شدن دارند و نیز از تدابیر موجود برای محافظت از زنان باردار در برابر عفونت کرونا به منظور کاهش تولدهای زودهنگام حمایت می کند.

ایران زمین، ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کندشرکت فایزر آمریکا روز ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که این شرکت به واکسن کرونا دست یافته و این واکسن تا ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل کرده است.

انگلیس اولین کشوری است که واکسن کووید- ۱۹ فایزر را تایید و واکسیناسیون را شروع کرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!