جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۶:۳۰
بهداشت و درمان - کد خبر : 15109
پنجشنبه، ۲۳ دي، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

کمبود پزشک در شهرستان جاسک

عین اللهی گفت: مشکل کمبود پزشک شهرستان جاسک با نیروی‌های خارج از استان حل نمی‌شود.

کمبود پزشک در شهرستان جاسک

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین،‌ عین اللهی گفت: مشکل کمبود پزشک شهرستان جاسک با نیروی‌های خارج از استان حل نمی‌شود.

وزیر بهداشت در بازدید از شهرستان جاسک بیان کرد: منطقه مکران یکی از مناطق مستعد توسعه است که بایستی زیرساخت‌های لازم در آن ایجاد شود.

وی ادامه داد: این شهرستان با توجه به ساختار جمعیتی به مراکز درمانی و بهداشتی بیشتری احتیاج دارد و نیاز است این دغدغه مهم مردم پوشش داده شود.

وزیر بهداشت همچنین گفت: یکی از برنامه‌ها در منطقه مکران استقرار جمعیت بیشتر در سواحل این منطقه است و البته پیش نیاز این امر هم توجه به زیرساخت‌ها و تامین نیازهای عمومی مردم از جمله در حوزه درمان است.

عین اللهی در خصوص کرونا در این شهرستان عنوان کرد  در استان هرمزگان مشکلی خاصی وجود ندارد و در شرق این استان نیز باید مراقبت بهداشتی زیاد شود تا درگیر بیماری کرونا و سویه جدید نشود.

وی افزود: در این شهرستان در بحث خانه‌های بهداشت اقدامات خوبی شده اما یک مسئله ای که وجود دارد بحث پراکندگی جمعیت است و اگر بتوانیم کانون جمعیتی برای افزایش خدمات ایجاد کنیم قطعا می‌توان سطح خدمات را افزایش داد.

گفته‌ها حاکی از آن است که،  سهمیه استانی، مشکل کمبود پزشک در شهرستان جاسک را حل نمی‌کند و حتماً باید به اسم این شهرستان، کد محلی وجود داشته باشد و امسال در شورای انقلاب فرهنگی افزایش ۲۰ درصدی سهمیه پزشک مصوب شده است که تلاش می‌شود، بعنوان سهمیه بومی در دفترچه سنجش قرار گیرد.

عین اللهی در خصوص کمبود پزشک ادامه داد: مشکل کمبود پزشک شهرستان جاسک با نیروی‌های خارج از استان حل نمی‌شود و نیروهای موقت بعد از گذراندن طرح از منطقه خارج شده و با هیچ فشاری هم حاضر به ماندن نیستند. هدف، باید تربیت نیروهای پزشک و متخصص بومی در منطقه باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در انتها گفت: صنعت توریسم و گردشگری زمینه ساز اشتغالزایی در داخل و خارج از کشور است.برای سرمایه گذاری منتظر دولت نباشیم و فرمانداران باید زمینه سرمایه گذاری و توسعه گردشگری در سواحل کشور را فراهم کنند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!