جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۰:۴۷
کرونا - کد خبر : 10466
دوشنبه، ۳۱ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

کلر استخرها کشنده کرونا است

کلر عنصر شیمیایی مهمی در تصفیه آب بوده و می تواند ویروس کرونا را از بین ببرد، مردم نباید نگرانی بابت انتقال ویروس کرونا در استخرها داشته باشند.

کلر استخرها کشنده کرونا است

بر اساس گزارشی از پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین،   دکتر مسعود مردانی بیان کرد: کلر عنصر شیمیایی مهمی در تصفیه آب بوده و می تواند ویروس کرونا را از بین ببرد، با توجه به آغاز فصل گرما، بسیاری از افراد از استخرها استفاده می کنند و نباید نگرانی بابت انتقال ویروس کرونا داشته باشند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: استفاده از کلر در آب استخرها بهترین ماده ضد عفونی کننده ویروس کرونا است و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

با توجه به گفته‌های دکتر مردانی،  گندزدایی سطوح مشترک، نصب پوسترهای آموزشی در معرض دید و فاصله گذاری فیزیکی و توجه به تراکم جمعیت در استخرها  ضروری است.  همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی در استخرها نیز ضروری است.

وی در این باره افزود: رعایت فاصله اجتماعی در کنار استخر ضروری است، استخرهای روباز به دلیل گردش هوا بهتر از استخرهای سرپوشیده‌ بوده و باید جمعیت کمتری در استخر حضور داشته باشند.

 انتقال ویروس کرونا از طریق سرفه، عطسه، تخلیه ترشحات بینی و دهان در محیط بوده و این ویروس می تواند در فاصله ۱تا ۲ متری از طریق سرفه یا عطسه منتقل شود،  این بیماری از یک طیف ملایم تا شدید با علایمی همچون تب، سرفه، تنگی نفس بروز می کند و  و در موارد شدیدتر ممکن است منجربه ذات الریه، نارسایی کلیه و مرگ شود.

مردانی از مردم خواست حتی افرادی که واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند  پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و  از خوردن غذا در محیط های عمومی و همچنین خوردن غذاهای آماده تا حد امکان پرهیز و  مواد غذایی را به صورت پخته استفاده کنند.

با توجه به مطالعات انجام شده در انگلیس، دانشمندان دریافتند که  کلر موجود در آب استخر شنا می‌تواند ویروس عامل کووید-۱۹ را تنها در ۳۰ ثانیه غیرفعال کند،  غلظت کلر آزاد ۱.۵ میلی گرم در لیتر و PH بین ۷ تا ۷.۲ باعث کاهش بیش از ۱۰۰۰ برابری آلودگی کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ در عرض ۳۰ ثانیه می‌شود.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!