چهارشنبه، 12 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 1st of May 2024
۲۳:۰۴
اقتصاد - کد خبر : 223
جمعه، ۰۸ شهريور، ۱۳۹۸ - ۹:۰۰

کلاهبرداری از متقاضیان مسکن مهر

این روزها که قیکت مسکن به شدت بالا رفته و قدرت خرید مردم کم شده ؛ پروژه های مسکن مهر مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. که دلیل آن گرانی بیش از 100 درصدی قیمت ها در سال 97 و چند ماه ابتدایی امسال است.

کلاهبرداری از متقاضیان مسکن مهر

این روزها که قیکت مسکن به شدت بالا رفته و قدرت خرید مردم کم شده ؛ پروژه های مسکن مهر مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. که دلیل  آن گرانی بیش از 100 درصدی قیمت ها در سال 97 و چند ماه ابتدایی امسال است. با کاسته شدن قدرت خرید مردم در کلان شهر ها باعث شده است که آنها علاوه بر مناطق جنوبی و حاشیه ای نیم نگاهی هم به شهرهای جدید داشته باشند. این وضعیت برای شهرهای اطراف تهران و البرز بیش از سایر شهرهای جدید کشور پر رنگ تر بوده است.

پرند، هشتگرد و پردیس سه شهر  مهم در اطراف کلانشهر تهران  و کرج هستند که امسال با تقاضای زیادی برای خرید مسکن رو به رو شدند. در این بین واحدهای مسکن مهر با توجه به یارانه های پرداختی از سوی دولت و قیمت نسبتا ارزان در مقایسه با پروژه های شخصی ساز از اقبال بیشتری برخوردار بوده و هستند. 

اما ماجرا از آن جا جالب می شود که که قیمت مسکن مهر در شهر پردیس در اوایل سال 97 برای هر واحد مسکونی کمتر از 150 میلیون تومان معامله می شد اما به همان دلیلی که در بالا به آن اشاره کردیم اوایل امسال قیمت واحدهای مسکن مهر این شهر بیش از 400 میلیون تومان عبور کرد و در برخی فازها از جمله 8 به بیش از 600 میلیون تومان هم رسید.

با توجه به موقعیت جغرافیایی و امکانات پردیس در میان شهر های جدید اولویت اول برای تامین مسکن مردم محسوب می شود.  حال در این آشفته بازار مسکن و افزایش قیمت ها در کلانشهرها برخی دلالان و سودجویان مسکن که از سال ها پیش با ناامید کردن مردم، واحدهای آنها را با قیمت 30 و 40 میلیون تومانی خریداری کرده بودند در این ایام  واحدهای خود را با قیمت های 400 تا 600 میلیون تومانی به فروش رساندند.

برخی از بنگاه های املاک نیز از این فرصت استفاده کرده با وقاهت تمام واحدهای در حال ساخت را به عنوان واحدهای آماده فروخته اند.

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی ایران زمین و به نقل از تسنیم  که  یکی از خریدارن مسکن مهر به خبرنگار تسنیم می گوید:

«بعد از ماه رمضان برای خرید یک واحد مسکن مهر به پردیس مراجعه کردم. یکی از بنگاه های املاک واحد آماده تحویلی را در فاز 5 به بنده نشان داد اما پس از خرید متوجه شدم این واحد سال آینده تحویل می شود.»

وی افزود: برای این واحد مسکن مهر نیز 400 میلیون تومان پرداخت کردیم در حالیکه با بررسی که انجام دادیم قیمت آن کمتر از 300 میلیون تومان بوده است. 

شرکت  عمران پردیس بارها تاکید داشته است که هنگام خرید مسکن مهر  از این شرکت استعلام کنند ، اما با این وجود برخی بنگاه های املاک این شهر از ناآگاهی مردم سوء استفاده کرده و کلاه گشادی را بر سر خریداران مسکن مهر می گذارند. 

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 12 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!