جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۴:۵۴
سلامت - کد خبر : 9785
پنجشنبه، ۰۶ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

کاهش میزان بیماری های قلبی با شام گیاهی

از مهمترین علل مرگ‌ومیر می توان به نارسایی احتقانی قلب، حمله قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری‌های قلبی وعروقی اشاره کرد.

کاهش میزان بیماری های قلبی با شام گیاهی

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین، به نقل از ارث، محققان دریافتند: افرادی که در وعده شام، کربوهیدرات تصفیه‌شده بیش از حد و گوشت‌های چرب می‌خورند، نسبت به افرادی که این نوع غذا را در صبحانه می‌خورند، بیشتر به بیماری‌های قلبی مبتلا خواهند شد. از مهمترین علل مرگ‌ومیر می توان به نارسایی احتقانی قلب، حمله قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری‌های قلبی وعروقی اشاره کرد.

سازمان بهداشت جهانی گزارش کرده است که هر ساله ۱۷.۹ میلیون نفر بر اثر بیماری‌های قلبی‌وعروقی جان خود را از دست می‌دهند که ۳۱ درصد از کل مرگ‌ومیرها در جهان است. افرادی که به طور منظم چربی اشباع، گوشت‌های فرآوری‌شده و قند اضافی مصرف می‌کنند، بیشتر با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌وعروقی مواجه هستند. در مقابل، خوردن رژیم‌غذایی سالم برای قلب با سبزیجات و غلات بیشتر و گوشت کمتر می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌وعروقی را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

محققان برای ارائه راهکار کاهش خطر بیماری‌های قلبی باید به زمان صرف غذا و کیفیت آن توجه داشته باشند. آنان داده‌های حاصل از نظرسنجی ملی بررسی سلامت و تغذیه (NHANES) که شامل ۲۷ هزار و ۹۱۱ بزرگسال در ایالات‌متحده بود را تجزیه‌وتحلیل کردند. اطلاعات رژیم‌غذایی طی مصاحبه با شرکت‌کنندگان در دو روز غیر متوالی جمع آوری شده بود.گروه محققان، میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی شرکت‌کنندگان را با خوردن چربی، کربوهیدرات و پروتئین‌های مختلف در صبحانه و شام مقایسه کردند و نتایج نشان داد که خوردن شام گیاهی می تواند کاهش ۱۰ درصدی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌وعروقی را به همراه داشته باشد.

محققان عنوان کردند: «همیشه به خصوص در افراد در معرض خطر بیماری‌های قلبی رژیم‌غذایی سالم توصیه می‌شود، اما این مورد را دریافتیم که خوردن گوشت و کربوهیدرات تصفیه‌شده در وعده صبحانه خطر کمتری به همراه خواهد داشت

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!