جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۹:۱۷
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 13347
سه شنبه، ۲۷ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

کاهش قدرت خرید؛ اصلی ترین نگرانی فرانسوی ها

بر اساس نظرسنجی ها بیش از سه چهارم مردم فرانسه انتظار افزایش قیمت مسکن و محصولات غذایی را دارند و ۸۵ درصد فرانسوی ها از افزایش تعرفه های انرژی در ماه های آینده نگران هستند.

کاهش قدرت خرید؛ اصلی ترین نگرانی فرانسوی ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، براساس آخرین نظرسنجی منتشر شده در روزنامه فرانسوی لزاکو، سه چهارم فرانسوی ها به اتخاذ سیاست های جبرانی دولت در برابر افزایش نرخ حامل های انرژی در ماه های پیشرو امید و اعتمادی نداشته و روند کاهشی مصرف را شروع کرده اند.

این درحالی است که افزایش قیمت حامل های انرژی در فرانسه از چند ماه پیش آغاز شده و براساس نظرسنجی مذکور، اکثر فرانسوی ها نگران افزایش مکرر قیمت حامل های انرژی در ماه های آتی هستند.

 به نقل از روزنامه لزاکو: در حالی که شش ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، موضوع «کاهش قدرت خرید» اصلی ترین نگرانی فرانسوی ها به شمار می رود. در سال ۲۰۱۷میلادی نیز اشتغال و مبارزه با بیکاری در کانون توجه رقابت های انتخاباتی پیش از انتخابات ریاست جمهوری قرار داشت.

براساس آخرین نظرسنجی منتشر شده در روزنامه فرانسوی لزاکو، بیش از سه چهارم  مردم فرانسه انتظار افزایش قیمت مسکن و محصولات غذایی را دارند و همچنین ۸۵ درصد فرانسوی ها از افزایش تعرفه های انرژی در ماه های آینده نگران هستند.

طبق نظر سنجی روزنامه فرانسوی بیش از دو سوم  فرانسوی ها (۶۹ درصد) انتظار دارند قیمت گاز یا بنزین و گازوئیل به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

لزاکو در ادامه آورده است: بسیاری از فرانسوی ها در مواجهه با این بحران، استفاده از خودرو شخصی، لوازم برقی و وسایل گرمایشی را حتی درصورت سرماخوردگی محدود کرده اند. این رقم در خانواده های کم درآمد به ۵۸ درصد رسیده است.

به نقل از کارشناسان و تحلیلگران روابط بین الملل، پس از بحران جلیقه زردها در فرانسه، کاهش قدرت خرید فرانسوی ها بحران تازه ای را رقم زده و موجی از بیم و نگرانی را برانگیخته است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!