شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۱:۰۳
اقتصاد - کد خبر : 2635
جمعه، ۱۶ اسفند، ۱۳۹۸ - ۸:۰۰

کاهش تولید روزانه ۱،۵ میلیون بشکه نفت توسط اوپک

کشورهای عضو اوپک، سازمان کشورهای صادرکننده نفت، در سایه نگرانی از شیوع کرونا و افزایش ضررهای اقتصادی، فعلا موافقت کرده‌اند برای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت، سطح تولید روزانه را تا یک‌ و‌ نیم میلیون بشکه کاهش دهند.

کاهش تولید روزانه ۱،۵ میلیون بشکه نفت توسط اوپک

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،کشورهای عضو اوپک تصمیم گرفته‌اند برای مقابله با سقوط بیشتر بهای نفت بر اثر شیوع کرونا، تا مدتی سطح تولید روزانه نفت‌شان را تا یک و نیم میلیون بشکه کاهش دهند.

۱۷۸مین نشست اوپک،روز گذشته به‌صورت فوق‌العاده در مقر این سازمان در وین برگزار شد.امروز هم قرار است هشتمین نشست وزارتی مشترک اوپک و اعضای غیراوپک موسوم به "اوپک پلاس" در مقر سازمان اوپک برگزار ‌شود.

اعضای اوپک تلاش دارند با کاهش میزان تولید، از سقوط بیشتر قیمت نفت در جهان جلوگیری کنند. در این میان زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران، به خبرگزاری شانا گفت که اعضای اوپک و غیراوپک باید تعادل را به بازار نفت بازگردانند.او درباره استراتژی روسیه به عنوان کشور غیرعضو اوپک هم پیش‌بینی کرد که روسیه در جلسه روز جمعه، تا آخرین لحظه در برابر قطع تولید نفت مقاومت می‌کند.

شیوع ویروس کرونا که از چین شروع شده است، طی چند ماه گذشته اقتصاد این کشور، به عنوان دومین قدرت اقتصادی جهان را تحت تاثیر گذاشته و نخستین تبعات آن در ابتدا، توقف همه سفرهای هوایی به این کشور و اعمال محدودیت پروازها در کشورهای دیگر بوده است.

سرایت ویروس کرونا باعث شده تقاضا برای خرید سوخت هواپیماها به شدت کاهش پیدا کند. تعطیلی‌ها و قرنطینه‌های طولانی‌مدت برخی شهرهای چین نیز در این مدت باعث کاهش تولیدات کارخانه‌ها شده و بخش عمده‌ای از اقتصاد کشورهای جهان نیز تحت تاثیر همین موضوع قرار گرفته است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان نیز مجبور شدند سفرهای بازرگانی نمایندگان خود را لغو کنند.

قیمت نفت خام از ژانویه امسال، حدود ۲۵ درصد کاهش یافته است. شاخص جهانی نفت خام روز پنجشنبه با ۵۱،۸۳ دلار در هر بشکه معامله شد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!