جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۹:۴۲
فناوری - کد خبر : 4607
دوشنبه، ۰۹ تير، ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

ژاپن با استفاده از نانوذرات لیپیدی واکسن ضدکرونا را توسعه داد

دایچی سانکیو قصد دارد تا کارآزمایی بالینی این واکسن را تا ماه مارس سال آینده انجام دهد

ژاپن با استفاده از نانوذرات لیپیدی واکسن ضدکرونا را توسعه داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از فارس، شرکت دایچی سانکیو قصد دارد واکسن ضدکرونا را در ژاپن توسعه داده و تولید کند. این شرکت به دنبال توسعه واکسن مبتنی بر RNA بوده که قابلیت محافظت در برابر ویروس کرونا را دارد، در حال حاضر این شرکت بخشی از تحقیق و توسعه واکسن را با همکاری دانشگاه توکیو انجام داده است. شرکت دایچی علاوه بر توسعه این واکسن، در پروژه تحقیقات واکسن ژنتیکی(mRNA) همکاری دارد.

در این فناوری نانوذرات لیپیدی ساخته می شود که تا بتواند اجزاء مربوط به ترکیبات دارویی را با خود حمل کرده و اسیدهای نوکلئیک را درون سلول های ایمنی رهاسازی کند. نتایج نشان داده است که این کار موجب تحریک سیستم ایمنی بدن و پاسخگویی آن در برابر عوامل مهاجم می شود و این پاسخ دهی بدن نسبت به واکسن های استاندارد بهینه شده است.

این شرکت به بررسی و ارزیابی این دارو روی مدل های حیوانی پرداخته است و نمونه پروتوتایپ واکسن mRNA را برای را برای تولید آنتی بادی ضدویروس کرونا در بدن تولید کرده است. براساس یافته ها در این پروژه، این شرکت در نظر دارد تا تولید واکسن موردنظر را در اولویت قرار دهد. دایچی سانکیو قصد دارد تا کارآزمایی بالینی این واکسن را تا ماه مارس سال آینده انجام دهد. از نتایج این پروژه برای راه اندازی سیستم تامین واکسن جدید آنفولانزا نیز استفاده خواهد شد. 

شرکت دایچی در بیانیه ای اعلام کرد: ما با همکاری وزارت کار و بهداشت و رفاه، آزانس دارو و تجهیزات پزشکی، دانشگاه توکیو و چند سازمان دیگر، به تحقیق و توسعه واکسن mRNA خواهیم پرداخت تا مطمئن شویم که این واکسن به سرعت وارد بازار خواهد شد.

این شرکت هفته گذشته توافق نامه ای با دانشگاه توکیو، شرکت نیچی ایکو فارماکیوتیکال و RIKEN برای تحقیق و توسعه روی فرمولاسیون استنشاقی به منظور درمان کرونا امضاء کرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!