جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۰:۱۳
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17310
پنجشنبه، ۰۴ اسفند، ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

چین سلاح ندهد ولی ما می توانیم سلاح بدهیم

جوزپ بورل، مسئول روابط خارجه اتحادیه اروپا گفت که وزیر امور خارجه چین به او گفته است که همانطور که شما می‌توانید به اوکراین سلاح بدهید ، ماهم می توانیم به روسیه سلاح بدهیم.

چین سلاح ندهد ولی ما می توانیم سلاح بدهیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، وانگ یی، مسئول ارشد خارجه چین و جوزپ بورل، مسئول روابط خارجه اتحادیه اروپا در کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار کردند و بعد از آن ، بورل عنوان کرد که نباید چین به روسیه سلاح بدهد و این خط قرمز اتحادیه اروپا می باشد.

درست یک روز بعد از این مصاحبه بورل ، او در نشست ناتو عنوان کرد که در گفت و گو با وزیر امور خارجه چین در مونیخ ، بی پرده صحبت کرده است.

بورل در نشست ناتو گفت که وانگ در آن روز به من گفت که چین به هیچ یک از کشورهایی که درگیر جنگ هستند سلاحی ارسال نمی کند و همینطور هیچ برنامه نظامی-سیاسی در چین وجود ندارد که یک سر آن به ارسال سلاح به روسیه ختم شود.

بورل گفت که وزیر امور خارجه چین به او عنوان کرده است که این جزو اصول سیاست خارجه چین به حساب می آيد.

با این حال نیز بايد تصریح کرد که منابع آگاه در این نشست گفتند که مدیر دفتر کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین از بورل پرسید: چرا انقدر نگران این موضوع هستید که ما به روسیه سلاح ارسال می کنیم یا نه ، و این د حالی است که خودتان در حال ارسال سلاح به اوکراین هستین

این منابع نزدیک و آگاه اطلاع داده اند که بورل نیز در جواب این سوال گفته است موضوع ارسال سلاح از جانب اتحادیه اروپا به اوکراین خیلی فرق دارد. و شروع به توضیح دادن کرده که این جنگ موجودیت کل اروپا را به مخاطره انداخته و از این حیث برای اتحادیه اروپا بسیار مهم است که به پوتین اجازه پیش روی در خاک اوکراین را ندهند.

فقط بورل مسئول روابط خارجه اتحادیه اروپا نبوده که چین را از ارسال سلاح به روسیه منع کرده و آن ها را بر حذر می دارد بلکه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم اخیرا عنوان کرده بود ما از حمایت های غیرمرگبار چین به روسیه کاملا اطلاع داریم و به پکن هشدار داده ایم که اگر از این موضوع فراتر رفته و شروع به حمایت های پر مخاطره و مرگبار کند ، عواقب جدی برای چین در پی خواهد داشت.

از سوی دیگر بعد از این اظهار نظر تند مقام عالی رتبه آمریکایی ، یک سخنگوی وزارت امور خارجه چین عنوان کرد که درواقع این آمریکاست که به میدان جنگ سلاح می ریزد نه چین.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!