جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۶:۵۵
اروپا و آمریکا - کد خبر : 11166
جمعه، ۰۱ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

چگونگی تاب‌آوری ایران زیر فشار تحریم‌ها

نمایندگان کنگره از بایدن خواسته اند که جامعه اطلاعاتی آمریکا راهی برای درک تاب آوری ایران زیر سنگین ترین تحریم های اعمال شده، ارائه کند.

چگونگی تاب‌آوری ایران زیر فشار تحریم‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، دو نماینده کنگره آمریکا از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، از جامعه اطلاعاتی آمریکا خواسته‌اند که درباره روش‌هایی که باعث بقای حکومت ایران علی‌رغم فشار تحریم‌ها شده‌اند اطلاع‌رسانی کند. 

وبگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن»، نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکایی که علناً برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند نوشته است که این دو نماینده کنگره خواستار آن هستند تا جامعه اطلاعاتی آمریکا «پرده‌ها را از امپراطوری مالی ایران» کنار زده و راهی برای درک شبکه‌های تأمین مالی ایران ارائه کنند.

این پایگاه نوشته «فرنچ هیل»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت «آرکانزاس» و «آل لاوسون»، نماینده دموکرات ایالت «کالیفرنیا» به دنبال آن هستند که دولت فعلی یافته‌های اطلاعاتی خود را درباره کانال‌های مالی ایران که به این کشور کمک کرده علی‌رغم مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها حکومتش را سرپا نگاه دارد، افشا کند. 

این دو نماینده طرحی را ارائه کرده‌اند که از وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌خواهد، به نمایندگان کنگره درباره منابع مالی حکومت ایران در شرایط تحریم‌ها گزارشاتی مفصل ارائه دهند.

دو قانونگذار آمریکایی هنگام رونمایی از این طرح (که واشنگتن‌فری‌بیکن پیش‌بینی کرده با استقبال نمایندگان هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات روبرو می شود) ادعا کردند: «این طرح می‌تواند با در هم آمیختن اطلاعات علنی موجود با بخشی از اطلاعات آمریکا که می‌توان آن را علنی کرد راهی ارزشمندی به روی روش‌های مفسدانه مقام‌های ارشد ایران باز کرده و هلدینگ‌های مالی آنان را که صرف حمایت از تروریسم و تأمین مالی آن می‌شود، محدود کند».

پایگاه واشنگتن‌فری‌بیکن نوشته کنگره می‌تواند از این اطلاعات برای اعمال تحریم‌های جدید علیه شبکه‌های مالی ایران، بانک‌های دخیل در تسهیل تراکنش‌های مالی مربوط به این شبکه‌ها و مقام‌های ایرانی دخیل در دور زدن تحریم‌ها، استفاده کند.

این پایگاه خبری مدعی شده ارائه چنین گزارشی می‌تواند به تشدید مخالفت‌ها با مذاکرات دولت بایدن جهت بازگشت به توافق هسته‌ای ایران منجر شود.

این طرح قانونگذاران آمریکایی دولت بایدن را به اطلاع‌ رسانی اطلاعات خواسته شده برای کنگره درباره «مجموع منابع مالی برآورشده» ایران ملزم می‌کند. نماینده‌های کنگره علاوه بر این، خواستار این هستند که دولت بایدن از نام تمامی موسسات مالی که هنوز با حکومت ایران مراودات مالی دارند پرده برداری کند.

گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا به کنگره بایستی شامل اطلاعاتی درباره مقام‌های بلندپایه حکومت ایران باشد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!