جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۳:۳۲
محور مقاومت - کد خبر : 13656
جمعه، ۱۴ آبان، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

پیوستن ۱۵۰۰ نفر از نیروهای دولت منصور هادی به مقاومت یمن

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: ۱۵۰۰ نفر از نیروهای دولت مستعفی جهت بیعت با ارتش و کمیته‌های مردمی وار د صنعاء شده اند

پیوستن ۱۵۰۰ نفر از نیروهای دولت منصور هادی به مقاومت یمن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ،معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: ۱۵۰۰ نفر از نیروهای دولت مستعفی  جهت بیعت با ارتش و کمیته‌های مردمی وار د صنعاء شده اند.

بر اساس این گزارش، حسین العزی  معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) شب گذشته در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت ، ۱۵۰۰ نفر از شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در مأرب، وارد شهر صنعاء پایتخت یمن شده و از دولت مستعفی منصور هادی جدا شده‌اند .

در این خصوص و به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، العزی در توییتر خود بیان کرد: «نزدیک به ۱۵۰۰ نیرو از فرزندان عزیز مأرب به صنعاء بازگشته‌اند. قدوم این عزیزان با کرامت را گرامی داشته و به آن‌ها می‌گوییم که به پایتخت خودتان و به میان خانواده و منطقه خودتان خوش آمده‌اید.»

از سوی دیگر او در ادامه بازگشت این تعداد شبه‌نظامی دولت مستعفی را به آغوش نیروهای ارتش و مقاومت یمن، به «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن تبریک گفت.

علاوه بر این همزمان یک هیأت از قبایل شهرهای «العبدیه»، مأرب و شبوه که بتازگی از اشغال مزدوران وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی آزاد شده‌اند نیز، با عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن دیدار کرد.

در همین رابطه شبکه خبری المسیره گزارش داد که در جریان این دیدار، رهبر انصارالله دستور داده است ،اسرای شهر العبدیه آزاد شوند. او همچنین از مسئولان محلی حاضر در استان‌های مأرب و شبوه خواست که در مناطق آزاد شده به شهروندان توجه داشته باشند.

الحوثی در ادامه از ساکنان العبدیه و تمامی مناطق آزاد شده خواست که صلح عمومی را بپذیرند و با حکومت مرکزی همکاری کنند تا امنیت و ثبات در این کشور برقرار شود.

حضور سران قبائل و شبه‌نظامیان جدا شده از ائتلاف سعودی در ساختمان شهرداری صنعاء

سران قبائل استان مأرب همچنین پیش از دیدار با عبدالملک الحوثی، با حضور در ساختمان شهرداری صنعاء با «حمود عباد» شهردار صنعاء دیدار کرده و مورد استقبال او قرار گرفتند. شهردار صنعاء در این دیدار گفت که حضور سران و افراد قبائل مأرب در این شهر تمامی تبلیغات سوء ائتلاف سعودی مبنی بر دشمنی میان مردم یمن را از بین برده و عزم و اراده لازم برای نبرد آزادسازی و استقلال یمن را دو چندان می‌کند.

از سوی دیگر سرهنگ «یحیی محسن دردخ» از مقامات امنیتی مأرب نیز به همراه تعدادی از افراد خود، روز گذشته وارد صنعاء شده و اعلام کردند از دولت مستعفی منصور هادی جدا شده‌اند.

این در حالیست که در یک هفته گذشته همچنین دهها نفر از نیروها و افسران وابسته به دولت مستعفی با جدا شدن از ائتلاف سعودی وارد صنعاء شده و به ارتش و کمیته‌های مردمی اعلام وفادارای کرده‌اند. در بین این افراد «صالح علی هلال» مسئول امنیتی اداره امور افسران دولت هادی در مأرب و سرهنگ «راید صالح» فرمانده گردان پنجم تیپ ویژه ۲۹ روز دوشنبه با تعدادی از نیروهای نظامی زیر دست خود وارد صنعاء شدند.

گفتنی است،گرویدن سران قبائل، شبه‌نظامیان و افسران وابسته به دولت منصور هادی به ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از آن شتاب گرفته است که «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن هفته گذشته از عناصر ائتلاف سعودی در مأرب خواست تا سلاحشان را به زمین گذاشته و از فرصت عفو عمومی استفاده کنند و وارد صنعاء شوند.

خاطر نشان میگردد،به گفته منابع یمنی فقط دو شهر تا آزادی کامل استان مأرب باقی مانده و درگیری بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با نیروهای هادی در حال حاضر به ۱۰ کیلومتری منطقه الفلج واقع در ورودی جنوبی شهر مأرب رسیده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار محور مقاومت
پربیننده‌ترین اخبار محور مقاومت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!