جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۴:۴۶
نظامی بین الملل - کد خبر : 15821
چهارشنبه، ۱۷ فروردين، ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

پیمان آمریکا، انگلیس و استرالیا برای همکاری در حوزه تسلیحات مافوق صوت

در پی تماس رهبران ائتلاف نظامی جدید، دفتر بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، اعلام کرد که بریتانیا، ایالات متحده و استرالیا روز سه شنبه برای همکاری در زمینه سلاح های مافوق صوت و قابلیت های جنگ الکترونیکی توافق کردند.

پیمان آمریکا، انگلیس و استرالیا برای همکاری در حوزه تسلیحات مافوق صوت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، اتحاد جدید AUKUS که در سپتامبر گذشته شکل گرفت، باعث شد استرالیا قرارداد خود با فرانسه برای تحویل زیردریایی های هسته ای را لغو کند که منجر به آسیب دیدن روابط با این کشور شد.

به نقل از رویترز، در بیانیه مشترکی، جانسون، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، گفتند که از پیشرفت برنامه زیردریایی های هسته ای برای استرالیا خوشحال هستند و متحدان در سایر مناطق نیز همکاری خواهند کرد.

در بیانیه آمده است: «ما همچنین امروز متعهد شدیم که همکاری های سه جانبه جدیدی را در زمینه تسلیحات تهاجمی و دفاعی هایپرسونیک و قابلیت های جنگ الکترونیک آغاز کنیم.»

ایالات متحده و استرالیا در حال حاضر یک برنامه مشترک در زمینه تسلیحات مافوق صوت به نام "SCIFiRE" دارند. مقامات بریتانیایی گفتند که اگرچه بریتانیا در این مرحله به این برنامه نمی‌پیوندد، اما سه کشور با هم در تحقیق و توسعه در این زمینه همکاری خواهند کرد تا گزینه‌های خود را گسترش دهند.

دولت بایدن در حال سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه موشک های مافوق صوت است که با سرعت پنج برابر صوت حرکت می کنند.

رهبران این ائتلاف اشاره کردند: «با توجه به تهاجم بی‌دلیل و غیرقانونی روسیه به اوکراین، ما تعهد تزلزل ناپذیر خود را به یک سیستم بین‌المللی که به حقوق بشر، حاکمیت قانون و حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات احترام می‌گذارد، تکرار کردیم». آنها همچنین بر تعهد خود به ایجاد "منطقه ای آرام در هند و اقیانوس آرام" تاکید کردند.

روسیه می گوید در 24 فوریه یک "عملیات نظامی ویژه" را در اوکراین برای غیرنظامی کردن همسایه خود آغاز کرده است. موضع کرملین توسط اوکراین و غرب به عنوان بهانه‌ای برای تهاجم بی‌دلیل رد می‌شود.

ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل، روز سه‌شنبه در پاسخ به سوالی درباره توافق برای همکاری بین بریتانیا، ایالات متحده و استرالیا در زمینه تسلیحات مافوق صوت نسبت به اقداماتی که می‌تواند به بحرانی مانند درگیری اوکراین در سایر نقاط جهان دامن بزند، هشدار داد.

ژانگ به خبرنگاران گفت: «هرکسی که نمی‌خواهد بحران اوکراین را ببیند، باید از انجام کارهایی که ممکن است سایر نقاط جهان را به چنین بحرانی سوق دهد، خودداری کند.»

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!