جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۴:۳۱
دوشنبه، ۰۸ اسفند، ۱۴۰۱ - ۹:۰۰

پرتاب قدرتمندترین ماهواره مخابراتی چین برای توسعه اینترنت فضایی

روز گذشته 26 فوریه، چین ماهواره مخابراتی چایناسَت-۲۶ را با کمک راکت فضایی لانگ‌مارچ-۳بی از پایگاه پرتاب شی‌چانگ در استان سیچوان (جنوب غربی چین)، با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

پرتاب قدرتمندترین ماهواره مخابراتی چین برای توسعه اینترنت فضایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، چایناسَت-۲۶، اولین ماهواره مخابراتی چین با ظرفیت انتقال بالاتر از ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه است. از داده‌های این ماهواره عمدتاً برای ارائه خدمات ارتباطات اینترنتی پهن‌باندِ پرسرعت برای پایانه‌های ثابت و نیز پایانه‌های خودرو، کشتی و هوابرد استفاده می‌شود.

 این ماهواره پس از شبکه شدن با چایناسَت-۱۶ و چایناسَت-۱۹، اینترنت ماهواره‌ای پرسرعت را برای مناطق مختلف و دور افتاده سراسر چین فراهم می‌کند و سبب توسعه اقتصاد دیجیتال در کل کشور خواهد شد.

سازمان فضایی چین قصد دارد در ماه‌های آوریل و آگوست ۲ ماهواره هواشناسایی به فضا پرتاب کند، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی چین، این کشور قصد دارد طی سال جاری دو ماهواره هواشناسی به فضا پرتاب کند.

یکی از ماهواره‌ها که «فنگ‌یون-۳ اف» نام دارد و یک ماهواره مدار خورشید آهنگ محسوب می‌شود جایگزین ماهواره «فنگ‌یون-۳ سی» خواهد شد تا خدماتی را در حوزه‌های پیش‌بینی هواشناسی، محیط زیست و رصد بلایای طبیعی ارائه کند. این ماهواره که مجهز به ۱۰ محموله خواهد بود قرار است در ماه آگوست پرتاب شود.

 ماهواره دیگر که قرار است پرتاب شود، «فنگ‌یون-۳ جی» نام دارد و یک ابزار سنجش بارندگی محسوب می‌شود که عمدتا برای رصد بارش‌های شدید در سامانه‌های آب و هوایی فاجعه‌آمیز و ارائه اطلاعات سه بعدی از بارش در ارتفاع‌های متوسط و پست اطراف زمین استفاده می‌شود.

 این ماهواره نیز مجهز به چهار محموله خواهد بود و قرار است در ماه آوریل به فضا پرتاب شود.

دیدنی ترین خوشه های ستاره ای کروی که در آسمان ما دیده شده است 

 ا m13 یا «خوشه کروی هرکول» درخشان‌ترین و دیدنی‌ترین خوشه ستاره‌ای کروی در شمال آسمان و همچنین یکی از مطالعات بسیار خوب است. حتی با دوربین دوچشمی در شرایط دید خوب، می‌توانید ستاره‌های مجزا را در خوشه ببینید.

 خوشه M2 همچنین یکی از اشباع ترین و فشرده ترین خوشه های کروی با زیبایی وصف ناپذیر در صورت فلکی دلو است. M5 یکی از بزرگترین و قدیمی ترین در کهکشان ما است، "ازدحام" غنی از ستارگان با کلاس های طیفی مختلف.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!