جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۷:۲۸
اروپا و آمریکا - کد خبر : 12065
سه شنبه، ۰۹ شهريور، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

پایان 20 سال اشغالگری آمریکا در خاک افغانستان

پایان اشغالگری ۲۰ ساله آمریکا، در شرایطی محقق شده است که طی روزهای گذشته بارها به نظامیان خارجی هشدار داده شده بود که باید طبق توافقات قبلی، ضرب‌الاجل ۳۱ آگوست (9 شهریور)، را برای خروج از افغانستان را رعایت کنند.

پایان 20 سال اشغالگری آمریکا در خاک افغانستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا، بعد از آنکه پنتاگون پرواز آخرین هواپیمای باری آمریکا از فرودگاه کابل را اعلام کرد در بیانیه‌ای گفت که حضور نظامی ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان به پایان رسیده است.

 همچنین «کنث مک‌کنزی»، فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه غرب آسیا ساعتی پیش در جمع خبرنگاران اعلام کرد که آخرین هواپیمای باری سی-۱۷ آمریکا از فرودگاه بین‌المللی کابل پرواز کرده و عملیات تخلیه نیروها از افغانستان به پایان رسیده.

جو بایدن گفته که تا ساعاتی دیگر با مردم افغانستان صحبت خواهد داشت. او در ادامه اشاره کرد که پایان دادن به مأموریت انتقال هوایی نیروها از افغانستان، توصیه رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و فرماندهان میدانی بوده است.

به گفته او: «دیدگاه آنها این بود که پایان دادن به مأموریت نظامی‌مان بهترین روش برای محافظت از جان نظامیانمان و اطمینان یافتن از خروج‌های غیرنظامیان برای کسانی که در هفته‌ها و ماه‌های آتی خواستار ترک افغانستان هستند خواهد بود.»

بایدن گفت از وزیر خارجه آمریکا خواسته با هماهنگی شریکان بین‌المللی آمریکا از خروج ایمن آمریکایی‌ها یا افغانستانی‌هایی که خواستار خروج از افغانستان هستند اطمینان داشته باشد.

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در حالی به پایان رسید که انتقادها از «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا پس از کشته شدن ۱۳ نظامی تروریست آمریکایی بر اثر انفجاری در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزای» در کابل، پایتخت افغانستان بالا گرفته است. این انفجار عصر پنجشنبه (۵ شهریور/۲۷ اوت) اتفاق افتاد و ده‌ها نفر در آن کشته و زخمی شدند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!