جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۳:۲۲
ورزشی - کد خبر : 7165
شنبه، ۲۵ بهمن، ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

پاشیدن رنگ آبی بر درب باشگاه پرسپولیس و گذاشتن غذا برای باشگاه استقلال

این ناهنجاری های هواداری پیش تر هم نمود پیدا کرده بود، اما ظاهرا هیچکدام از طرفین قصد پایان دادن نخواهند داشت

پاشیدن رنگ آبی بر درب باشگاه پرسپولیس و گذاشتن غذا برای باشگاه استقلال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، گویا اوضاع هواداری در فوتبال ایران خیال درست شدن ندارد و همچنان رو به زوال حرکت می کند. هواداران دو تیم پرسپولیس و استقلال این بار با حمله به ساختمان باشگاه و تمسخر مشکلات تیم رقیب نوع جدیدی از ناهنجاری هواداری را به نمایش گذاشتند.

پس از دیدار تیم استقلال با نساجی بود که بازیکنان استقلال راجب مشکلات تیم خود صحبت کردند و اشاره بیشتر آنان روی تنوع غذایی و نحوه توزیع غذا برای بازیکنان بود. همین مسئله باعث شد تا هواداران پرسپولیس مصاحبه بازیکنان استقلال را دست مایه کری خوانی ها کنند، اما کار زمانی بیخ پیدا کرد که یکی از هواداران منتسب به پرسپولیس در اقدامی عجیب یک بسته غذایی را به درب باشگاه استقلال آویزان کرده و به نوعی مصاحبه بازیکنان این تیم را به تمسخر گرفت.

این اقدام هوادار منتسب به پرسپولیس از سوی هواداران استقلال بی جواب نماند، صبح امروز و زمانی که کارمندان باشگاه پرسپولیس قصد ورود به ساختمان را داشتند با صحنه عجیب رو به رو شدند. درب باشگاه پرسپولیس و همچنین تصاویر زنده یادان مهرداد میناوند و علی انصاریان با رنگ آبی پوشیده شده بود.

این ناهنجاری های هواداری پیش تر هم نمود پیدا کرده بود، اما ظاهرا هیچکدام از طرفین قصد پایان دادن نخواهند داشت. از سوی دیگر فضای مجازی هم ابزاری شده تا آتش این ناهنجاری ها روز به روز افروخته شود، آتشی که مطمئنا دامن‌گیر دو تیم بزرگ فوتبال ایران و درواقع فوتبال ملی خواهد شد. این درحالی است که تاکنون هیچ اقدام اساسی برای ترمیم فرهنگ هواداری در فوتبال ایران صورت نگرفته است، هرچند که در پیشوند اکثر باشگاه های فوتبال کشور "فرهنگی" هم ذکر شده باشد.

بی شک افراطی گری در مقوله هواداری فوتبال مختص به کشورمان نیست، در نمونه های اروپایی هم عناوینی چون "اولترا" یا "هولیگان" منتسب به هوادارن افراطی تیم های بزرگ و کوچک اروپایی وجود دارند. اما تفاوت در این است که با اجرای قوانین به شدت سختگیرانه و آموزش های صحیح از آسیب های ناهنجاری هواداران کاسته شده است. به عنوان مثال ، در لیگ های اروپایی اگر هواداری مرتکب رفتار غیرقانونی شده باشد، به راحتی از حضور در استادیوم برای طولانی مدت محروم شده و حتی با مجازات قضائی هم مواجه خواهد شد.

اما در لیگ به اصطلاح حرفه ای فوتبال ایران حتی پیش پا افتاده ترین اصول حضور هواداران فوتبال در استادیوم ها رعایت نمی شود، شماره گذاری صندلی ها جنبه نمایشی دارد و در صورت هرگونه آسیب به امکانات استادیوم فرد خاطی قابل شناسایی نخواهد بود.

با این اوصاف و شدت گرفتن رفتار هنجارشکنانه هواداران در فوتبال ایران، باید منتظر ماند و دید که آیا مسئولان مربوطه چاره ای خواهند اندیشید تا کماکان شاهد رفتارهای اینچنین خواهیم بود.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!