جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۱:۳۳
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 17353
پنجشنبه، ۱۱ اسفند، ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

ویزا:‌ برنامه‌های ارز دیجیتال خود را متوقف نخواهیم کرد

کی شفیلد، مدیر واحد جهانی ارز‌های دیجیتال ویزا، در توییتی اعلام کرد که گزارش رویترز مبنی بر کاهش سرعت برنامه‌های ارز دیجیتال ویزا و مسترکارت، درمورد این شرکت نادرست است.

ویزا:‌ برنامه‌های ارز دیجیتال خود را متوقف نخواهیم کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، کی شفیلد، مدیر واحد جهانی ارز‌های دیجیتال ویزا گفت ، با وجود چالش‌ها و بی‌اعتمادی در اکوسیستم ارزهای دیجیتال، ویزا باور دارد که ارزهای دیجیتال با پشتوانه پول فیات که بر روی بلاکچین‌های عمومی منتشر می‌شوند، این پتانسیل را دارند که نقش مهمی در اکوسیستم پرداخت ایفا کنند. شفیلد خاطرنشان کرد که ویزا به توسعه واحد ارزهای دیجیتال خود ادامه خواهد داد.

غول پرداخت جهانی ویزا گزارش های رویترز مبنی بر اینکه این شرکت برنامه های خود را در زمینه ارز دیجیتال متوقف کرده است را تکذیب کرد. ویزا دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که مصمم تر از همیشه در این بخش سرمایه‌گذاری می‌کند  و با وجود موارد منفی در بخش کریپتو از این فناوری حمایت کند.

 در اخباری که دیروز توسط رویترز ارائه شد، گزارش شد که ویزا و مسترکارت اخیراً پس از ورشکستگی FTX در سرمایه‌گذاری‌هایخود تجدیدنظر کرده و برنامه‌های خود را در این زمینه متوقف خواهند کرد.

 

ایجاد منطقه آزاد برای شرکت های ارز دیجیتال در امارات

اعلام شده است که یک منطقه آزاد برای شرکت های ارز دیجیتال در راس الخیمه، یکی از هفت امارت از امارات متحده عربی ایجاد می شود. این منطقه آزاد با نام Digital Asset Oasis (RAK DAO) به عنوان بخشی از تلاش های امارات متحده عربی برای جذب شرکت های ارز دیجیتال جهانی است. 

شیخ محمد بن حمید بن عبدالله القاسمی به عنوان رئیس RAK DAO انتخاب شد.  القاسمی هیجان خود را در حمایت از اهداف کارآفرینان رمزارز از سراسر جهان به عنوان اولین منطقه آزاد جهان که فقط به شرکت های دارایی دیجیتال و مجازی اختصاص داده شده است، به اشتراک گذاشت و گفت که آنها در حال فراهم کردن زمینه برای شرکت های آینده هستند.

 

پارلمان فرانسه قوانین سختگیرانه‌تری را برای شرکت‌های ارز دیجیتال اعمال می‌کند

 روز چهارشنبه ، مجمع فرانسه به قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای شرکت‌های کریپتو رای داد.  این تصمیم قرار است در آینده اجرایی شود. این لایحه که قبلاً توسط سنا تصویب شده است، قطعنامه هایی را در مورد کنترل های داخلی، امنیت سایبری و تضاد منافع پوشش می دهد. گمان می رود این تصمیم مجلس در راستای آشفتگی بازار و قوانین جدید اعلام شده از سوی اتحادیه اروپا اتخاذ شده باشد.

 

نقد بوترین موسس اتریوم از یک پروژه

بوترین برای پروژ ای که در توسعه آن نقش عمده ای داشته برای کاستی های بخش پرداختش از خود انتقاد کرد.  دو سال پیش با دوستانم در یک کافه بودیم.  با هم یه چیزی خوردیم  تصمیم گرفتیم برای پرداخت حساب از یک کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنیم  از آنجایی که حداقل مبلغ انتقال یک صدم  اتریوم بود (40 دلار در آن زمان) مجبور به پرداخت 3 برابر حساب شدیم.

 در مثالی دیگر، بنیانگذار اتریوم اعلام کرد که این بار به دلیل نقص در کیف پول موبایلش نمی تواند هیچ پرداختی انجام دهد.  بوترین فکر می کند که اپلیکیشن های کیف پول موبایلی رابط کاربری بدی دارند.

 

چیلیز یک انکوباتور 50 میلیون دلاری با پشتیبانی Jump Crypto راه‌اندازی می‌کند.

تیم جامپ کریپتو به بلاکچین چیلیز که بلاکچینی پیشرو در حوضه ورزش و سرگرمی است، کمک می‌کند مرکز رشدی را راه‌اندازی کند که به فرآیند بلندمدت چیلیز کمک کرده تا برنامه‌های خود را مطابق نقشه راه خود پیش برده تا برنامه‌های جدید و کاربردی بیشتری بر روی آن ساخته شود.

 

رشد ۱۱۰درصدی توکن لیکوئیتی پس لیست شدن داخل صرافی بایننس 

قیمت توکن پلتفرم وام‌دهی استیبل کوین لیکوئیتی پس از لیست‌شدن در بخش نوآوری بایننس بیش از ۱۱۰درصد افزایش یافت. در زمان نگارش خبر، توکن لیکوئیتی با رشد ۲٬۳۸۰درصدی حجم معاملات، در قیمت ۲.۸۱ دلار، بالاترین قیمت خود از آوریل ۲۰۲۲ (فروردین ۱۴۰۱) معامله می‌شود. ‌هم‌اکنون امکان معاملات جفت‌های بیت کوین و تتر در صرافی بایننس فراهم است. لیکوئیتی یک پروتکل مبتنی بر اتریوم است که وام‌های بدون‌بهره را در قالب استیبل کوین ال‌یو‌اس‌دی به سپرده‌گذاران ارائه می‌کند. 

 دیلیپ سینگ، یکی از مشاوران ارشد اقتصادی جو بایدن، روز سه‌شنبه به سناتورهای آمریکایی گفت که دولت فعالانه به‌دنبال دلار دیجیتال به‌عنوان ابزاری برای کنارگذاشتن دیگر ارزهای دیجیتال است.  او در ادامه بیان کرد که دستور مارس 2022 (اسفند 1400) بایدن در جهت سوق‌دادن دولت به سمت راه‌اندازی دلار دیجیتال بود. وزارت خزانه‌داری آمریکا در گزارش سال گذشته خود به دولت فدرال توصیه کرد که به کار بر روی دلار دیجیتال ادامه دهد. یک ارز دیجیتال صادرشده توسط فدرال رزرو می‌تواند تغییری باعث تغییراتی چشمگیر در صنعت بانکداری و ارزهای دیجیتال شود.

 

پیتر شیف: مبارزه فدرال رزرو با تورم کاملاً بی‌فایده بوده است

پیتر شیف در مصاحبه با برنامه «یو‌اس‌ای‌واچ‌داگ» با بیان اینکه تلاش فدرال رزرو برای کنترل تورم کاملاً بی‌فایده بوده است، خاطرنشان کرد: اگر فدرال رزرو درمورد مبارزه با تورم جدی باشد که من فکر می‌کنم این‌طور نیست، باید بسیار سخت‌تر از اکنون تلاش کند. نرخ بهره نیز باید بسیار بیشتر از آنچه تصور می‌شود، افزایش یابد.  این اقتصاددان پیش از این هشدار داده بود که اقدامات فدرال رزرو می‌تواند باعث ایجاد بحران مالی و رکودی بسیار شدیدتر از آنچه شود که این نهاد انتظار دارد. 

 

کیف پول مای‌الگو از کاربران خواسته تا دارایی‌های خود را برداشت کنند

مای‌الگو، یک کیف پول تحت وب مبتنی بر شبکه الگورند که در حمله هفته گذشته هکرها ۹.۶میلیون دلار ارز دیجیتال از آن به سرقت رفت، اکنون از کاربران خواسته است که دارایی‌های خود را از آن برداشت کنند. این کیف پول در توییتی اعلام کرد که کاربران باید موجودی تمام کیف پول‌هایی به‌سرعت منتقل کنند که عبارت بازیابی آن را در مای‌الگو ذخیره کرده‌اند.

 مای‌الگو در بخشی از این اطلاعیه خاطرنشان می‌کند که از آنجایی که هنوز علت اصلی هک‌های اخیر مشخص نشده است، کاربران را به انجام اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از دارایی‌های آن‌ها تشویق کردیم.

 

کارگزاری ورشکسته وویجر درحال فروش میزان زیادی شیبا است

۳۰۰ میلیارد توکن شیبا توسط وویجر، کارگزاری ورشکسته ارزهای دیجیتال، در ۲۴ ساعت گذشته فروخته شده است. ارزش این میزان ۳.۷۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. وویجر در ۳۰ روز گذشته ۸۷۰ میلیارد توکن شیبا فروخته که حدود ۱۰ میلیون دلار ارزش داشته است.

 درست است که این میزان آنقدری نیست که ضربه‌ای بدی به ارزش شیبا وارد کند اما موضوع جایی نگران کننده می‌شود که وویجر مالک ۶.۲ تریلیون توکن شیبا است. این یعنی هرچه تا به اینجا فروخته شده تنها ۱۵ درصد از دارایی شیبای وویجر بوده است. با توجه به اینکه این کارگزاری در وضعیت ورشکستگی قرار دارد و درحال فروش تمامی دارایی‌های خود است، این احتمال وجود دارد که تمامی دارایی شیبا خود را به بازار وارد کند و ضربه‌ای به قیمت این توکن بزند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!