شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۴:۱۹
سلامت - کد خبر : 2060
شنبه، ۱۲ بهمن، ۱۳۹۸ - ۹:۰۰

ویروس کرونا نه واکسن دارد نه دارو

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ نوع دارو و یا واکسنی برای مقابله ویروس کرونا وجود ندارد.

ویروس کرونا نه واکسن دارد نه دارو

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین و به نقل از ایرنا، رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه برای مقابله با ویروس کرونا هیچ نوع واکسن و دارویی وجود ندارد،گفت: پیشگیری و رعایت کامل اصول بهداشتی، مهمترین کاری است که باید انجام بدهیم.

محمد مهدی گویا افزود: هیچ کشوری نمی تواند ادعا کند که اجازه ورود این ویروس را نمی دهد.این ویروس به هر جای دنیا می تواند برود وسبب بیماری و یا مرگ و میر شود.

اگرکسی چنین تفکری دارد باید آن را تغییردهد. امکان سرایت این ویروس به کشور ما نیز وجود دارد. تنها کاری که می توانیم انجام دهیم کاری است که به آن در اصطلاح پزشکی تخفیف  می گوییم.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: تخفیف یعنی کاری کنیم که اگر ویروس وارد کشورمان شد بدلیل رعایت اصول بهداشتی تعداد کمتری بیمار شوند و اگر شدند افراد کمتری نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشند.

مردم باید دستهایشان را مدام با آب و صابون بشویند، روبوسی نکنند، دست ندهند، آداب تنفسی یعنی رعایت فاصله یک متری با بیماران تنفسی و پرهیز از عطسه و سرفه بدون محافظ، را کاملا رعایت کنند.

وی افزود: پایه اصلی مبارزه و کنترل بیماری کرونا، آموزش مردم برای رعایت کامل اصول بهداشتی است. برای مقابله با این ویروس تاکنون واکسنی کشف نشده و داروی اختصاصی هم برای مبارزه با آن وجود ندارد. تنها با دانستن راه های انتقال این ویروس و رعایت اصول بهداشتی می توان از گسترش این بیماری جلوگیری کرد.

محمد مهدی گویا گفت: افراد بالای 60 سال و کسانی که بیماری های زمینه ای دارند و یا دچار ضعف سیستم ایمنی بدن هستند  بیشتراز افراد دیگر در معرض این بیماری بوده و باید به آنها توجه و مراقبت بیشتری کنیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: این ویروس ناشناخته و جدید است و کسی نمی تواند آینده این بیماری را پیش بینی کند. سرعت انتشار ویروس کرونا در دنیا بشدت نگران کننده است و چند پیامد دارد.

اولین پیامد آن این است که احتمال جهش ژنتیکی دارد و ممکن است با بیماری های دیگر ترکیب شود. این اتفاق هم شناخت آن را سخت تر می کند و هم باعث افزایش بیماری و تلفات بیشتر می شود.

وی افزود: هنوز عواملی که باعث از بین رفتن این ویروس می شوند، شناسایی نشده  آینده آن را نمی توان پیش بینی کرد. در مورد این بیماری سوالات زیادی وجود دارد و در تمام کشورهای دنیا به دنبال یافتن راه مقابله با این ویروس هستند.

البته تاکنون کمتر از 4 درصد از مبتلایان فوت کرده اند که بیشترین آنها بالای 60 سال داشتند. تعدادی از بیماران نیز بهبود پیدا کرده و به زندگی عادی خود بازگشته اند.

محمد مهدی گویا  در مورد امکانات پیشگیری ووسائلی که مورد نیاز است گفت: مشکلی از لحاظ تامین ماسک و دیگر اقلام بهداشتی نداریم.البته ماسک برای کسانی است که با بیماران سر و کار دارد. در ضمن هر چقدر اعتبار برای پیشگیری از این بیماری لازم باشد و هرزمان درخواست کنیم، به وزارت بهداشت داده می شود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!