جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۱:۳۷
سلامت - کد خبر : 5928
يكشنبه، ۰۷ دي، ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

وزیر کشور : زمان تهیه واکسن تا پایان دی ماه اعلام شده است

قرار شد از محل پولی که در کشورهای مختلف داریم هزینه های واکسن تامین شود و با قول و تاکید رئیس جمهوری این موضوع انجام می شود

وزیر کشور : زمان تهیه واکسن تا پایان دی ماه اعلام شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد تهیه واکسن این بیماری اظهار داشت: موضوع واکسن از ابتدا مورد توجه همه کشورها بود و همه به دنبال تولید واکسن بودند و ما نیز این کار را در داخل انجام دادیم و موسسات مختلفی این کار را شروع کردند. با توجه به تائید وزارت بهداشت، دو سه مورد به مراحل خوبی رسیدند و با واکسن ایرانی امیدواریم پاسخگوی نیاز باشیم.

در جلسات ستاد به تهیه واکسن تاکید شده است


وزیر کشور ادامه داد: همزمان در ستاد و جلسات با حضور رئیس جمهور به تامین و تهیه واکسن تا زمان تولید واکسن ایرانی تاکید شد و وزیر بهداشت هم پیگیر آن است. امروز نیز در جلسه ستاد گزارشی ارائه شد که با زمانبندی انجام شده از سوی وزیر بهداشت، این زمان دی ماه اعلام شده و تهیه واکسن درحال انجام است.

وی افزود: ما با تحریم و مشکل انتقال مالی روبرو هستیم، نخست قرار شد از محل پولی که در کشورهای مختلف داریم هزینه های واکسن تامین شود و با قول و تاکید رئیس جمهوری این موضوع انجام می شود. تاکید بر این بوده که درجه ریسک واکسن، پائین و درجه صحت آن بالا باشد. دنبال این بودیم که با درجه ریسک پایین واکسن تهیه شود، وزارت بهداشت متولی تخصصی موضوع بهداشت است و موارد را در تهیه واکسن درنظر می گیرد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در مورد اولویت های تزریق واکسن عنوان داشت:

سه چهارم فضای مجازی در جهت تحریک افکار عمومی برای تهیه واکسن است، وزارت بهداشت دقیقا افراد را طبقه بندی کرده و نخستین گروه، افراد مسن هستند و کسانی که بیماری های پیش زمینه ای دارند. تعداد این افراد حدود یک میلیون و 800 هزار نفر است و بیشتر فوتی های ما از این گروه بوده است. گروه دوم، کادر درمانی و گروه هایی هستند که بیشترین تماس را با بیماران دارند، ما در ابتدای شیوع کرونا کیت ها را نداشتیم اما موفق به تولید آن ها شدیم.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!