جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۵:۳۰
بین الملل - کد خبر : 2750
چهارشنبه، ۲۱ اسفند، ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

ورود صدها نیروی آمریکایی به جنوب یمن

خبرگزاری های یمنی از ورود 450 نظامی آمریکایی به عدن در جنوب یمن خبر داد و اعلام کردند این اقدام با هماهنگی امارات عربی متحده صورت گرفته است.

ورود صدها نیروی آمریکایی به جنوب یمن

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،خبرگزاری های یمنی از ورود 450 نظامی آمریکایی به عدن در جنوب یمن خبر داد و اعلام کردند این اقدام با هماهنگی امارات عربی متحده صورت گرفته است.

بر اساس گزارش المشهد الیمنی، این ۴۵۰ نظامی آمریکایی در ارتباط با تلاش‌‌های واشنگتن برای استقرار سه هزار نیرو در جنوب یمن به بهانه مبارزه با تروریسم وارد عدن شده‌اند.

در ادامه این گزارش به نقل از فردی وابسته به شورای انتقالی جنوب (نیروهای وابسته به امارات) آمده است: نیروهای آمریکایی و بریتانیایی که به شهر عدن رسیده‌اند دسته اول بزرگ‌ترین نیرویی است که واشنگتن قصد دارد آنها را در مناطق راهبردی استان‌های جنوبی مستقر کند.

این منبع آگاه در ادامه  گفت: واشنگتن و لندن قصد استقرار سه هزار نیرو در عدن، پایگاه العند در استان لحج (جنوب یمن)، سقطری (جنوب یمن)،شبوه» (جنوب یمن) و المهره (شرق یمن) را دارد.

در ادامه این گزارش آمده، امارات از روز اول به ساخت زیرساخت‌های مناسب برای پایگاه‌هایی جهت میزبانی از نیروهای آمریکایی و انگلیسی در جنوب یمن روی آورد. این زیرساخت‌ ها در امتداد ساحل جنوبی یمن بویژه «بلحاف» در استان شبوه، الضبه در حضرموت، تعدادی از جزایر یمن از جمله مجمع‌الجزایر سقطری، جزیره «میون» و غیره فراهم شده است.

المشهد الیمنی در پایان اعلام کرد، تلاش دولت آمریکا برای ایجاد پایگاه در یمن در راستای نزاع با چین و قطع مسیر با این کشور با احداث جاده ابریشم و تسلط  بر مهم‌ترین تنگه های جهان یعنی «هرمز، باب المندب و کانال سوئیس» و طبیعتا مهم‌ترین خطوط دریانوردی تجاری و نظامی صورت می‌گیرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!