جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۱:۰۷
فرهنگ و هنر - کد خبر : 4343
شنبه، ۱۷ خرداد، ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰

واکنش بنکسی به مرگ جورج فلوید

گرافیتی‌کار انگلیسی با انتشار اثری جدید به ماجرای کشته شدن یک شهروند آمریکایی آفریقایی‌تبار به دست پلیس آمریکا، واکنش نشان داد.

واکنش بنکسی به مرگ جورج فلوید

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، پس از مرگ جورج فلوید به دست پلیس آمریکا که هر 4 تن آنان در این قتل متهم شمرده شدند، کردم آمریکا اقدام به اعتراضات گسترده در سراسر ایالت آمریکا کردند و بسیاری از چهره‌های مطرح به این اعتراضات پیوسته و از مردم حمایت کردند.

بنکسی (Banksy) از چهره‌های برجسته هنر خیابانی نیز با انتشار اثری جدید در صفحه اینستاگرام خود به رفتار غیرانسانی پلیس آمریکا با سیاه‌پوستان واکنش نشان داد و نوشت: در ابتدا فکر کردم باید ساکت بمانم و به چیزی که سیاه‌پوستان درباره این مساله می‌گویند، گوش کنم. اما چرا باید چنین کاری کنم؟ این مشکل آن‌ها نیست، مشکل من است. سیستم سفیدپوست در حق مردمان رنگین‌پوست قصور می‌کند. درست مثل لوله‌ای شکسته که باعث می‌شود خانه همسایه پایینی را آب ببرد. سیستم معیوب زندگی این مردم را به سیه روزی کشانده است اما درست کردن شرایط کار آنها نیست. آن‌ها نمی‌توانند این کار را انجام دهند زیرا بالانشینان آپارتمان به این ساکنان چنین اجازه‌ای نمی‌دهد.

در ادامه متن بنکسی آمده است: این مشکل سفیدپوستان است و اگر مردم سفیدپوست این مشکل را حل نکنند، کسی از پایین به طبقات بالا آمده و در را به روی آنان خواهد شکست.

بنکسی نام مستعار یک فعال سیاسی، کارگردان و نقاش انگلیسی است. آثار او با مضامین سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها و بر روی دیوارها یا پل‌ها نقش بسته‌اند.

آثار این هنرمند بر دیوارهای بسیاری از شهرها نقش بسته و با هنر خیابانی‌اش بسیاری از مسائل اجتماعی و سیاسی روز را به چالش می‌کشد و هدف اصلی او اعتراض است.

این اعترضات که به جامعه مجازی نیز کشیده شده است، با هشتگ‌های مختلف در سراسر دنیا معترضان را یکپارچه کرده است و یکی از این نشانه‌های اعتراضی ارسال پست سیاه و سیاه کردن تصویر پروفایل است. گفتنی است بنکسی نیز پس از سال‌ها عکس پروفایل خود را عوض کرده و یک تصویر کاملاً سیاه روی آن گذاشته است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!