چهارشنبه، 30 خرداد، 1403 | Wednesday 19th of June 2024
۱۴:۳۵
سلامت - کد خبر : 8294
دوشنبه، ۰۹ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

واکسینه شدن جمعیت زیادی تا ماه مبارک رمضان در کشور

دکتر قاسم جان‌بابایی در جلسه ستاد مدیریت بحران: تا پایان ماه رمضان جمعیت زیادی از افراد پرخطر علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

واکسینه شدن جمعیت زیادی تا ماه مبارک رمضان در کشور

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین، دکتر قاسم جان‌بابایی در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری قم، با بیان اینکه کرونای انگلیسی به صورت گسترده همه گیر در سطح کشور پخش شده است، افزود: مجموعه مدیریت قم عملکرد مطلوبی در مبارزه و کنترل بیماری کووید ۱۹ در طول ۱۳ ماه گذشته ار از خود نشان داده است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفتتا پایان ماه رمضان جمعیت زیادی از افراد پرخطر علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند و دو ماه بعد از آن با تولید انبوه واکسن و واکسیناسیون عمومی، با آسودگی خاطر بیشتری می‌توانیم مردم را نسبت به برگزاری مجدد مراسم و آیین‌های ملی و مذهبی دعوت کنیم

وی افزود: ۴ خط تولید واکسن کرونای ایرانی راه‌اندازی شده و به زودی واکسن های مورد تایید وزازت بهداشت کشور در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

جان بابایی یادآور شد: ویژگی مهم بیماری کرونا، غافگیری است و تمام کشورهای دنیا از شیوع آن به نوبه خود دچار استرس و اضطراب شده‌اند.

معاون درمان وزیر بهداشت اظهار داشت: روند اجرای طرح شهید سلیمانی در قم و رهگیری افراد مبتلا به کووید ۱۹ در استان قم و تست‌های انجام شده کاملا مطلوب و رضایت بخش است.

جان‌بابایی اظهار داشت: در استان قم ظرفیت‌های بسیار خوبی در راستای مقابله با کرونا ایجاد شده است که نشان دهنده اقدامات علمی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قم است.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به تدبیر و برنامه‌ریزی صورت گرفته برای ایام عید و نیمه شعبان گفت: امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم جلوی پیک جدید بیماری را بگیریم؛ اگر پروتکل‌ها رعایت شود شرایط با ثبات قبل سال نو ادامه می‌یابد.

جان‌بابایی گفت: قم در چند ماه اخیر با کاهش تعداد بیماران بستری شده و فوتی‌ها روبه‌رو بود و میانگین فوت و بستری بیماران در این استان از میانگین کشوری پایین‌تر بود که این مهم در سایه رعایت مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان محقق شد.

وی تصریح کرد: در این استان به ازای هر فرد مبتلا شده از 20 نفر اعضای خانواده تست گرفته شده و بستگان افراد مبتلا هم قرنطینه شدند و این اقدامات سبب شد که بیماری کنترل شده و شاهد مدیریت خوب بیماری در قم باشیم.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در شرایط کنونی تعداد بیماران بستری شده هنوز زیاد نیست، اما تعداد بیماران سرپایی زیاد شده ولی اگر مراعات شود پیک جدید بیماری شکل نمی‌گیرد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، جان بابایی در سفر به استان قم ضمن شرکت در جلسات استانی و دانشگاهی، در جلسات ستاد مدیریت بحران استانداری قم و نیز ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی قم شرکت کرد.

وی همچنین ضمن بازدید و بررسی وضعیت بیمارستان امیرالمومنین (ع)، از بخش‌های بیماران کرونایی و آی سی یو این بیمارستان نیز بازدید کرده و از خدمات کادر بهداشت و درمان این مرکز قدردانی کرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 30 خرداد، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!