جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۲:۳۷
نظامی بین الملل - کد خبر : 10854
شنبه، ۱۹ تير، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

واشنگتن از امکان شکست در جنگ آینده می ترسد

يک کارشناس نظامي آمريكایی اظهار داشته که كمبود بودجه برای رفع نيازهاي فعلي نيروهاي آمریکایی ممكن است منجر به شکست این کشور "در جنگ آينده" شود.

واشنگتن از امکان شکست در جنگ آینده می ترسد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین،  مارک گانزینگر، مدیر ارزیابی نظریه های آینده دار در موسسه پژوهش های هوافضای میچل و سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی ارتش آمریکا در وبسایت Defense News  اظهار کرده ست که شیوه رشدی که در چارچوب  آن تعداد نیروهای مسلح آمریکا به نفع هزینه های اجرای طرح های جدید و با برنامه ریزی برای خرید آنها در آینده کاهش می یافت، خطر بروز مشکلات در آینده نزدیک را به وجود می آورد.

وی در گذشته  کارمند ستاد فرماندهی وزارت جنگ ایالات متحده نیز بوده است و در مقاله خود به این نکته تاکید کرده است که یك دوره 30 ساله "كوچك سازی برای توسعه" منجر به ظهور این واقعیت شده است كه اندازه نیروهای مسلح آمریكا آنقدر كاهش یافته است كه این كاهش با رشد توانایی های جدید در زمینه فن آوری جبران نمی شود.

گانزینگر یادآور می شود که ناوگان فعلی بمب افكن های استراتژیك B-52 ، B-1B و B-2 نمی تواند بیش از 30 پرواز در روز انجام دهد  در حالی كه در سال 1991 در طی عملیات طوفان صحرا فقط B-52 ها هر روز 50 پرواز انجام می دادند . گانزینگر گفت:

"جلوگیری از حمله چین به تایوان یا حمله روسیه به بالتیک به وجود چنان نیروهای آمریكایی نیاز دارد كه بتوانند حملات دقیق گسترده ای را انجام داده و ظرف چند ساعت حمله هوایی را آغاز كنند."

وی عدم پاسخ سریع و خرد کننده به چنین تهاجمی را "تأثیر مخربی" بر ایالات متحده آمریکا دانسته  و گفته است که، عدم امکان جلوگیری از تلاش چین برای تصرف تایوان یا برقراری تسلط آن در قسمت غربی اقیانوس آرام خطر پائین امدن مقام ایالات متحده تا سطح قدرت نظامی دوم در این منطقه را به وجود خواهد آورد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!