شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۲:۰۹
سیاست - کد خبر : 10079
دوشنبه، ۱۷ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

واجدین شرایط انتخابات 1400 چه تعداد خواهند بود؟

همچنین بیش از 72 هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور پیش بینی کردیم که به عنوان شعبه های ثابت و سیار کار خود را در 28 خرداد انجام می دهند

واجدین شرایط انتخابات 1400 چه تعداد خواهند بود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سخنگوی ستاد انتخابات کشور در مورد واجدین شرایط برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در کشور 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر واجد شرایط رای دادن هستدد که ان شاء الله شاهد حضور آنها در پای صندوق های رای خواهیم بود. 

سید اسماعیل موسوی گفت: همچنین بیش از 72 هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور پیش بینی کردیم که به عنوان شعبه های ثابت و سیار کار خود را در 28 خرداد انجام می دهند. 

وی در مورد تعرفه های ارسال شده به استان ها و تفاوت تعرفه های چهار انتخابات هم بیان کرد: تعرفه های انتخابات هرکدام از چهار انتخابات (ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری) براساس تعداد افراد مورد نیاز طراحی و چاپ شده است. 

درواقع برای انتخابات ریاست جمهوری که نیاز به انتخاب یک نفر است، در تعرفه‌ آن فقط جای نوشتن اسم یک نفر در نظر گرفته شده است، اما در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری که برای تهران 3 نفر و سایر استان ها یک نفر است، تعرفه متناسب با آن طراحی شده است. برای میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی هم برای هرکدام از حوزه های انتخابیه یک نفر انتخاب خواهد شد که تعرفه آن هم متناسب با آن یک نفر است. 

موسوی افزود: اما برای شوراهای شهر و روستا تعرفه ها متفاوت است چونتعداد اعضای شورا های شهر و روستا فرق می‌کند و اکنون در برخی از شهرها و روستاها، شوراهای سه نفره، پنج نفره، هفت نفره، 9 نفره، 11 نفره و در نهایت در شهر تهران 21 نفره داریم. بنابراین اندازهدتعرفه ها متناسب با اعضای شورا متفاوت است. 

وی درباره برگزاری انتخابات الکترونیک شوراها در برخی از شهرها گفت: در 24 مرکز استان و البته غیر از تهران، انتخابات به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد، بنابراین در این مراکز استان ها از اعرفه های کاغذی استفاذه نمی کنیم و از صندوق های رای معمولی هم استفاذه نمی کنیم. بلکه صندوق رای الکترونیکی خواهد بود و با وارد کردن کد هر نامزد رای خواهند داد. 

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!