جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۹:۳۷
خاورمیانه - کد خبر : 13344
سه شنبه، ۲۷ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

هیئتی از مقامات طالبان وارد مسکو می شود

در حالی که قرار بود نشست چهارجانبه‌ای در مسکو با حضور نمایندگان کشورهای روسیه، آمریکا، چین و پاکستان درباره وضعیت افغانستان برگزار شود، اما واشنگتن از حضور در این نشست کناره‌گیری کرد.

هیئتی از مقامات طالبان وارد مسکو می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، طالبان خبر داد هیئت به ریاست «عبدالسلام حنفی»، معاون نخست‌وزیر این گروه به منظور شرکت در نشست مسکو عازم روسیه شده است.

عبدالسلام حنفی، در صفحه  شخصی توئیترش خبرداد یک هیئت بلندپایه به منظور شرکت در نشست مسکو عازم روسیه شد که قرار است فردا در نشستی درباره افغانستان به میزبانی روسیه و با حضور نمایندگانی از ایران در مسکو حاضر شوند.

در ترکیب هیات طالبان مولوی عبدالسلام حنفی معاون دوم، مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه،حاجی نورالدین عزیزی وزیر تجارت، قاری دین محمد حنیف وزیر اقتصاد، و مولوی عبدالرشید شهردار کابل حضور دارند.

نگرانی روسیه در مورد فعالیت های داعش در افغانستان، ایجاد حکومت همه شمول و تعهد کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان از جمله موضوعات این نشست خواهد بود. 

همچنین «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز دیروز (26 تیر) در نشست خبری با خبرنگاران گفت که جمهوری اسلامی ایران در نشست مسکو درباره افغانستان در سطح نماینده ویژه شرکت می‌کند.

لازم به ذکر است در حالی که قرار بود نشست چهارجانبه‌ای در مسکو با حضور نمایندگان کشورهای روسیه، آمریکا، چین و پاکستان درباره وضعیت افغانستان برگزار شود، اما واشنگتن از حضور در این نشست کناره‌گیری کرد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه(26 تیر) گفت نمایندگان این کشور هفته جاری به مذاکرات درباره افغانستان که توسط روسیه برگزار می‌شود، ملحق نخواهند شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا  در این‌باره توضیح داد: «ما در مذاکرات مسکو شرکت نخواهیم کرد. گروه تروئیکا  پلاس، یک انجمن موثر و سازنده بود. ما مشتاقانه منتظر مشارکت در جلسه این گروه در آینده هستیم، اما در موقعیتی نیستیم که این هفته در نشست [طرح مسکو] شرکت کنیم».

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!