جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۴:۵۲
پنجشنبه، ۱۷ فروردين، ۱۴۰۲ - ۹:۰۰

هوش مصنوعی میدجورنی ارتقا یافت

هوش مصنوعی معروف میدجورنی که مبتنی بر متن به تصویر است در جدید ترین به روز رسانی خود قادر است تصاویر ساختگی را واقعی تر بسازد و از حالت فانتزی فراتر رود.

هوش مصنوعی میدجورنی ارتقا یافت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، میدجرنی، هوش مصنوعی معروف تبدیل متن به عکس، چند روز پیش از نسخه 5 خودش رونمایی کرد که عکسهای تولیدی اون از حالت فانتزی درآمدند و واقعی تر شدند و جزییات بیشتری دارند، در استایلهای بیشتری تولید میشوند، رزولوشن انها دو برابر شده و مواردی  مثل وزن کلمات ورودی را هم اضافه کرده است.

اما بزرگترین و به عقیده عده ای ترسناک ترین قابلیت نسخه جدید، طبیعی شدن تولید دست ها توسط این هوش مصنوعی هستند. تا پیش از این یکی از بهترین نشونه ها برای اینکه بتوان فهمید یک عکس با هوش مصنوعی تولید شده یا واقعی هست، نگاه کردن به دستها و انگشت ها بود که شکل انها نافرم و عجیب، انگشتهای متعدد و در مکانهای نامناسب بود.

ولی طبق ازمایش کاربران، نسخه 5 حالا تا حد بسیار خوبی میتواند دست ها و انگشت ها را واقعی و طبیعی تولید کنه که همراه با طبیعی تر شدن عکس های این هوش مصنوعی به صورت کلی، تشخیص غیرواقعی بودن انها را برای اکثریت بسیار سخت میکند.

برخی از تصاویر ساخته شده توسط نسخه جدید میدجورنی:

نسخه 5 میدجرنی از حالا به صورت ازمایشی برای کاربرانی که اشتراک این هوش مصنوعی را دارند، در دسترس هست و احتمالا برای بقیه بعد از عرضه عمومی آن فعال خواهد شد.

 

مایکروسافت هوش مصنوعی Copilot Security را برای امنیت سایبری معرفی کرد

چت ربات جدید هوش مصنوعی Microsoft Security Copilot، مشابه Copilot for Office، Copilot for Security به مدیران شبکه در شناسایی سریع‌تر رخنه‌ها و به درک انواع مختلف داده‌ها کمک می‌کند.

این چت بات مبتنی بر مدل زبان ChatGPT و نسخه 4 از OpenAI می باشد . یک مدل امنیتی اختصاصی از مایکروسافت را برای ارائه کمک و بهبود امنیت ترکیب می کند. یکی از جنبه‌های منحصر به فرد این فناوری، قابلیت‌های یادگیری آن است که می‌تواند مهارت‌های جدیدی را ایجاد و تنظیم کند. علاوه بر این، Copilot با سایر محصولات از جمله Microsoft Defender و Microsoft Sentinel ادغام می شود.

در Security Copilot از یک رابط ساده با تم تیره استفاده میشود که می‌توانید از آن برای پرسیدن سؤالات امنیتی با استفاده از زبان طبیعی استفاده کنید مانند « همه حوادث امنیتی در شرکت چه جیزهایی هستند؟» و چت بات پرس و جو را در برابر 65 تریلیون سیگنالی که مایکروسافت روزانه برای پاسخ به سؤال جمع آوری می کند می گیرد و تجزیه و تحلیل می کند.

 

کارشناسان امنیت سایبری: توقف توسعه مدل‌های هوش مصنوعی جدید بی‌معنی است

برخلاف رهبران صنعت فناوری که خواستار توقف توسعه هوش مصنوعی به مدت شش ماه شده بودند، کارشناسان امنیت سایبری نظر دیگری دارند.

با وجود نگرانی‌هایی که در مورد خطرات اجتماعی ناشی از هوش مصنوعی مولد وجود دارد، بسیاری از کارشناسان امنیت سایبری همچنین اشاره کرده‌اند که وقفه در توسعه هوش ‌مصنوعی به‌هیچ‌وجه کمک‌کننده نخواهد بود. درعوض، آن‌ها استدلال کرده‌اند که این تصمیم فرصت موقتی برای تیم‌های امنیتی ایجاد خواهد کرد تا بتوانند روش‌های دفاعی خود را توسعه دهند.

درواقع کارشناسان این صنعت پیشنهاد می‌کنند که به‌جای توقف توسعه مدل‌های جدید، تمرکز روی نحوه مدیریت خطرات مرتبط با استفاده مخرب از هوش ‌مصنوعی مولد و ترغیب فروشندگان هوش مصنوعی به شفافیت بیشتر می‌تواند به کاهش خطرات مربوط به این زمینه کمک بیشتری کند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!