جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۰:۵۵
علم و فناوری جهان - کد خبر : 17014
چهارشنبه، ۱۴ دي، ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

هوش مصنوعی توسط معمار ایرانی استادیوم های آینده را پیش بینی کرد

یک معمار ایرانی به نام پوریا باباخانی به کمک هوش مصنوعی توانست شکل ظاهری استادیوم ها در آینده را طراحی کند.

هوش مصنوعی توسط معمار ایرانی استادیوم های آینده را پیش بینی کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از دیلی‌میل، برخی از استادیوم های شناخته شده در جهان در حال حاضر در لندن هستند اما طراحی های این معمار ایرانی اگر درست باشد این مکان ها در آینده دچار تغییر و تحول شگفت انگیز زیادی خواهند شد.

«پوریا باباخانی»(Pouria Babakhani)، معمار ایرانی که در هامبورگ زندگی می کند ، با کمک یک سیستم هوش مصنوعی ، شکل و شمایل استادیوم های موجود در لندن را برای آینده پیش بینی کرده است طراحی های او از داستان های علمی تخیلی الهام گرفته شده و بسیار شگفت انگیز است.

باباخانی برای طراحی این تصاویر، از برنامه موسوم به «میدجرنی»(Midjourney) استفاده کرد که بیشتر طراحی ها بر اساس هوش مصنوعی و همچنین طراحی برخی تصاویر علمی تخیلی با کمک همین برنامه ایجاد می شود. همچنین لازم است بدانید این برنامه از هوش مصنوعی برای تبدیل کردن متن به تصویر استفاده می‌کند.

باباخانی گفت : برنامه‌هایی از این دست بسیار به مهندسان طراحی و معماری کمک می کند تا بتوانند به خوبی ایده های خود را پیاده سازی کنند ، این برنامه ها به ما کمک زیادی می کند تا بیشتر وقت خود را صرف ساخت کار های دستی نکنیم و بیشتر به اصلاح ایده ها و مواردی از این دست تمرکز کنیم ، این برنامه ها می توانند برای ما شرایطی ایجاد کنند که معماری رویایی را احیا کنیم ، ما می‌توانیم مرزهای ممکن در مورد آنچه که در محیط ساخته می شود را تغییر دهیم.

بیشتر طراحی ها خیلی بی شباهت به استادیوم های الان نیستند من سعی کردم از آنها بیشتر الهام بگیرم ، از طرح بیضی بیشتر استفاده کردم ولی تفاوتی که وجود دارد این است که بیشتر آنها مسقف شده نیستند اما دیگر استادیوم هایی که طراحی کرده ام اصلا شباهتی به استادیوم های امروزی ندارند ، به عنوان مثال یکی از استادیوم ها در بالای یک آسمان خراش است که دارای سقفی شیشه ای است و تقریبا شکلی به مانند بشقاب پرنده دارد. 

یکی دیگر از استادیوم ها به شکل یک توپ فوتبال می باشد که بیشتر از اشکال شش ضلعی در آن استفاده شده است ، یک ساختار کروی بزرگ که بسیار زیبا هم هست و الهام گرفته شده از آن توپ معروف شش ضلعی سیاه و سفید است. 

باید این را هم اضافه کرد که ، با این که بیشتر طراحی های باباخانی مفهومی هستند اما ما در جام جهانی اخیر شاهد تغییر و تحول شگفت انگیزی در طراحی استادیوم ها بودیم.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!