شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۲:۴۵
سیاست - کد خبر : 259
جمعه، ۱۵ شهريور، ۱۳۹۸ - ۹:۰۰

هواپیمای شناسایی آمریکایی به دنبال نفتکش ایرانی

با توجه به اطلاعات دریافتی از منابع پروازهای نظارتی، هواپیمای آمریکا روز پنجشنبه چند ساعت بر فراز سواحل لبنان و سوریه در نزدیکی جایی که اوایل هفته نفتکش ایرانی آدریان دریا1 گزارش مختصات خود به سیستم AIS را متوقف کرد پرواز شناسایی به انجام رساند.

هواپیمای شناسایی آمریکایی به دنبال نفتکش ایرانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از اسپوتنیک با توجه به اطلاعات دریافتی از منابع پروازهای نظارتی، هواپیمای P-8A Poseidon آمریکا روز پنجشنبه(14شهریور) چند ساعت بر فراز سواحل لبنان و سوریه در نزدیکی جایی که اوایل هفته نفتکش ایرانی آدریان دریا1 گزارش مختصات خود به سیستم AIS را متوقف کرد پرواز شناسایی به انجام رساند.

پرواز در ارتفاع حدود 6 هزار متری انجام شده است و مدتی قبل از آن هواپیمای آمریکایی RC-135Uنیز بر فراز مرزهای آبی سوریه و لبنان به مدت چند ساعت مشغول پرواز شناسایی بود.

مطابق با اطلاعات ماهواره‌ای، نفتکش ایرانی آدریان دریا1 که حامل 2 میلیون و 100 هزار تن نفت خام است و آمریکا خواهان توقیف آن است در فاصله 12 مایلی مرز آبی سوریه و 50-30 کیلومتری بندر طرطوس سوریه قرار دارد.

همچنین مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران) در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری  مبنی بر این که آیا ایالات متحده طرحی برای توقیف آدریان دریا دارد یا خیر؟ گفت :طرحی روی میزش برای توقیف نفتکش ایران، «آدریان‌‌دریا» قرار ندارد. 

اما پیشتر دولت آمریکا روز پنجشنبه تأیید کرده بود که  آمریکا قصد داشته با پیشنهاد رشوه چندین میلیارد دلاری به ناخدای این نفتکش آن را توقیف کند. 

به گفنه منابع خبری برایان هوک، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران  نیز در ایمیلی غیرمعمول از ناخدای نفتکش ایران خواسته است که نفتکش را به سمت آب‌های کشوری هدایت کند که امکان بازداشت آن توسط آمریکا وجود داشته باشد.این نفتکش حدودا دو ما قبل توسط تفنگداران دریایی انگلیس توقیف شد و دولت محلی جبل طارق حدود سه هفته پیش آن را آزاد کرد.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!