جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۵:۲۰
بین الملل - کد خبر : 1854
سه شنبه، ۰۱ بهمن، ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

هندوراس و کلمبیا حزب الله لبنان را تروریستی اعلام کردند

همزمان با سفر پمپئو وزیر خارجه آمریکا به آمریکای لاتین هندوراس و کلمبیا هم حزب الله لبنان را تروریستی اعلام کردند.

هندوراس و کلمبیا حزب الله لبنان را تروریستی اعلام کردند

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،هندوراس وکلمبیا در ادامه تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای همراه کردن کشورهای آمریکای لاتین با سیاست‌های خود، حزب‌الله لبنان را رسما به عنوان سازمان تروریستی معرفی کردند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا از کشورهای هم‌پیمان با ایالات متحده خواست تا اقدام‌های جدی‌تری را علیه گروه محور مقاومت حزب‌الله لبنان انجام دهند. حزب‌الله پیش از این در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار گرفته است.

لوئیس سوازو معاون وزیر امنیت هندوراس روز دوشنبه اعلام کرد که کشورش حزب‌الله لبنان را به عنوان سازمان تروریستی شناسایی و این حزب را در فهرست افراد و نهادهای مرتبط با تروریسم و تامین مالی تروریسم دسته‌بندی می‌کند.

پمپئو در بازدید از بوگوتا پایتخت کلمبیا همچنین با اشاره به اینکه برخی از اعضای این گروه شبه‌نظامی تحت حمایت ایران به ونزوئلا پناه آورده اند، این موضوع را غیرقابل قبول توصیف کرد و مدعی شد که نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا از آن‌ها حمایت می‌کند.

وی افزود:کلمبیا، دوست و متحد ما حزب‌الله را به‌عنوان سازمانی تروریستی معرفی کرد. امیدواریم سایر کشورها نیز اقدام‌های مشابهی را علیه این گروه و دیگر جنبش‌های تروریستی انجام دهند.

پمپئو در یک کنفرانس منطقه‌ای مبارزه با تروریسم در بوگوتا از سایر کشورها خواست که بودجه این جنبش‌ها را مسدود کنند و افراد مظنون را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

مایک پمپئو در سخنان خود همچنین این موضوع را برجسته کرد که در ماه‌های اخیر کشورهای آمریکای لاتین مانند آرژانتین، پاراگوئه، هندوراس، گوآتمالا، پرو و برزیل شبه‌نظامیان عضو حزب‌الله را تحریم یا بازداشت کرده‌اند و در عین حال این اقدامات شامل سایر گروه‌هایی نیز شده که ایالات متحده آن‌ها را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است. با این حال وزیر امور خارجه آمریکا با انتقاد از نیکلاس مادورو وی را به حمایت از گروه‌‌های شبه‌نظامی شیعه متهم کرد.

هفته پیش نیز بریتانیا حزب الله لبنان را بطور کامل در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد. وزارت خزانه داری بریتانیا روز جمعه از عزم حود برای مسدود کردن دارایی های حزب الله در این کشور خبر داد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!