جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۱:۲۱
اروپا و آمریکا - کد خبر : 13345
سه شنبه، ۲۷ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

همکاری‌های امنیتی آمریکا و گرجستان

وزیر دفاع ایالات متحده در سفر به تفلیس و دیدار با مقامات گرجستان؛ درباره وضعیت امنیتی منطقه و به ویژه تهدید روسیه برای گرجستان و منطقه دریای سیاه رایزنی کرد.

همکاری‌های امنیتی آمریکا و گرجستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، «لوید ‌آستین» وزیر دفاع ایالات متحده طی سفر به گرجستان و دیدارهایش با نخست‌وزیر و وزیر دفاع این کشور، با آنها درباره «تهدید روسیه برای گرجستان و منطقه» رایزنی کرد.

پنتاگون در بیانیه‌ای درباره دیدارهای وزیر دفاع این کشور با مقام‌های گرجستانی طی سفر او به تفلیس توضیحاتی را منتشر کرد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون بعد از پایان سفر لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به تفلیس بیانیه ای صادر کرد و مدعی شد که این مقام ارشد دولت جو بایدن در پایتخت گرجستان علیه روسیه رایزنی کرده است.

وزیر دفاع ایالات متحده در سفر به تفلیس، با «جوانشر بورچولادزه» وزیر دفاع گرجستان و همچنین «ایراکلی گاریباشویلی» نخست‌وزیر این کشور به صورت جداگانه دیدار کرد.

سخنگوی پنتاگون در بیانیه خود اعلام کرد که وزیر دفاع ایالات متحده در این دیدارها «درباره وضعیت امنیتی منطقه و به ویژه تهدید روسیه برای گرجستان و منطقه دریای سیاه» صحبت کرد.

به گفته وی، لوید آستین «حمایت بی دریغ ایالات متحده از حاکمیت و تمامیت ارضی گرجستان را اعلام کرد. وی همچنین بر تعهد وزارت دفاع (آمریکا) برای حفظ همکاری‌های امنیتی دو جانبه، کمک به گرجستان برای توسعه بیشتر ظرفیت دفاعی و پیشبرد تمایلات (این کشور) در منطقه یورو آتلانتیک تاکید کرد».

سخنگوی پنتاگون در ادامه افزود: « آستین وزیر (دفاع آمریکا) از مشارکت‌های بزرگ گرجستان در تلاش‌های ایالات متحده و ناتو برای ایجاد امنیت و ثبات در افغانستان قدردانی کرد».

وزیر دفاع آمریکا و همتای گرجستانی او یک یادداشت تفاهم در مورد طرح جدید "دفاع و بازدارندگی گرجستان" نیز امضا کردند. این ابتکار به عنوان نقطه کانونی همکاری‌های امنیتی ایالات متحده و گرجستان پس از پایان "برنامه آمادگی دفاعی گرجستان" در پایان سال جاری عمل می‌کند».

وزیر دفاع دولت جو بایدن در سفر به گرجستان با نیروهای نظامی آمریکایی مستقر در این کشور حوزه قفقاز نیز دیدار داشت.

رایزنی ضد روسی وزیر دفاع آمریکا در گرجستان در شرایطی انجام شده که پیش از این بارها مسکو به این دو کشور درباره الحاق احتمالی گرجستان به ناتو هشدار داده بود.

خاطرنشان می گردد؛ تمایلات گرجستان در زمان ریاست جمهوری «میخائیل ساکاشویلی» برای پیوستن به ناتو و حمایت‌های دولت «جورج بوش پسر» کار را به جایی رساند که روسیه در سال ۲۰۰۸ به گرجستان حمله نظامی ترتیب دهد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!