جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۹:۴۷
نظامی بین الملل - کد خبر : 15919
چهارشنبه، ۱۴ ارديبهشت، ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

همزمان با اعمال تحریم های جدید از طرف اروپا، تخلیه ماریوپل ادامه دارد

کاروانی از اتوبوس ها روز چهارشنبه در حالی که نیروهای روسی اهدافی را در شرق اوکراین هدف قرار دادند و در مقابل مقاومت شدید اوکراین به سمت غرب پیشروی کردند، تلاش کردند غیرنظامیان بیشتری را از شهر بندری ویران شده ماریوپل خارج کنند.

همزمان با اعمال تحریم های جدید از طرف اروپا، تخلیه ماریوپل ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، در تحولی نگران کننده برای اوکراین، نیروهای مسلح بلاروس، همسایه شمالی آن و متحد روسیه، رزمایش های گسترده ای را برای آزمایش آمادگی رزمی خود آغاز کردند. هنگامی که تهاجم در 24 فوریه آغاز شد، برخی از نیروهای روسی از طریق بلاروس وارد اوکراین شدند.
به نقل از رویترز، کمیسیون اروپا با انباشته شدن فشار اقتصادی غرب بر روسیه، بسته جدیدی از تحریم‌ها را پیشنهاد کرد که صادرات نفت روسیه، بانک‌ها، تلویزیون دولتی و افسران ارتش روسیه را هدف قرار می‌دهد. ممنوعیت صادرات نفت در یک دوره شش ماهه اجرا خواهد شد.
پاولو کیریلنکو فرماندار دونتسک گفت که کاروانی که از ماریوپل خارج می‌شد و توسط سازمان ملل متحد و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ سازماندهی شده بود، به سمت شهر زاپوریژژیا تحت کنترل اوکراین در حرکت بود.
او نگفت که چه تعداد اتوبوس در این کاروان وجود دارد یا اینکه آیا غیرنظامیان بیشتری از کارخانه‌های بزرگ فولاد آزوستال تخلیه شده‌اند.
اولین تخلیه‌شدگان از آزوفستال پس از گذراندن هفته‌ها در پناهگاه‌های زیر کارخانه‌ فولاد دوران شوروی، با اتوبوس به زاپوریژژیا رسیدند.
ستاد کل ارتش اوکراین گفت که حمله روسیه به آزوفستال ادامه دارد.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اکراین، روسیه را به نقض توافقنامه توقف جنگ در ماریوپول برای فرار غیرنظامیان متهم کرد.
اطلاعات بریتانیا اعلام کرد که مسکو 22 گروه تاکتیکی را در نزدیکی شهر ایزیوم در شرق اوکراین مستقر کرده است تا بتوانند شهرهای کراماتورسک و سورودونتسک را تصرف کنند. رویترز نتوانست فوراً این گزارش را تأیید کند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور شش ایستگاه راه آهن در اوکراین را که برای تامین تسلیحات خارجی به نیروهای اوکراینی استفاده می شد، مورد حمله قرار دادند.
وزارت دفاع بلاروس با اعلام این مانورهای نظامی غافلگیرکننده گفت که این رزمایش ها هیچ تهدیدی برای همسایگانش ایجاد نمی کند، اما سرویس مرزی اوکراین گفت که نمی تواند احتمال پیوستن نیروهای بلاروس به حمله روسیه را رد کند.
سخنگو، آندری دمچنکو گفت: «بنابراین، ما آماده هستیم.»
سربازان بلاروس تاکنون در آنچه مسکو "عملیات نظامی ویژه" برای خلع سلاح اوکراین و دفاع از آن در برابر فاشیست ها می نامد، شرکت نکرده اند.
کیف و حامیان غربی آن می گویند که ادعای فاشیسم بهانه ای پوچ برای مسکو است تا جنگ تجاوزکارانه ای را به راه بیاندازد که هزاران نفر را کشته، روستاها و شهرها را با خاک یکسان کرده و پنج میلیون اوکراینی را آواره کرده است.
رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، اورسولا فوندرلاین، روز چهارشنبه در سخنرانی خود در پارلمان اروپا، ششمین بسته تحریمی را علیه روسیه پیشنهاد کرد که شامل قطع کردن بانک Sberbank، بزرگترین وام دهنده این کشور، از سیستم انتقال مالی سوئیفت است.
27 کشور عضو اتحادیه اروپا هنوز باید با این اقدامات موافقت کنند و برخی مانند مجارستان می خواهند از هرگونه ممنوعیت واردات نفت روسیه، معاف شوند. اتحادیه اروپا همچنین هنوز گاز طبیعی روسیه را که برای گرم کردن خانه ها و تولید برق در سراسر بلوک استفاده می شود، هدف قرار نداده است.
رئیس جمهور ولادیمیر پوتین روز سه شنبه با اعلام برنامه هایی برای جلوگیری از صادرات مواد خام حیاتی، خطرات اقتصادی حامیان غربی کیف را بیشتر کرد.
نیروهای روسیه پس از ناکامی در تصرف کیف در هفته‌های آغازین جنگ، تمرکز آتش خود را در شرق و جنوب اوکراین قرار داده‌اند.
اما شهردار لویو در غرب اوکراین گفت حملات موشکی روسیه در اواخر روز سه‌شنبه به شبکه‌های برق و آب در شهرش در نزدیکی مرز لهستان آسیب رسانده است.
سرهی هایدای، فرماندار منطقه لوهانسک شرقی، از کشته شدن دو غیرنظامی و زخمی شدن دو غیرنظامی در 24 ساعت گذشته گفت و افزود: «نیروهای روسی 34 بار مناطق مسکونی را بمباران کردند.» روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد می کند.
وی در سرویس پیام رسان تلگرام گفت: «در منطقه لوهانسک هیچ شهر امنی وجود ندارد.»
دفتر دادستانی کل اوکراین اعلام کرد که از آغاز تهاجم روسیه در مجموع 220 کودک کشته و 407 نفر زخمی شده اند.
اوکراین علیرغم حمله بی امان همچنان سرکشی می کند.
دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در توییتر خود نوشت: "روسیه برای پیشروی تلاش می کند و متحمل خسارات وحشتناکی می شود. بنابراین رو به ترور موشکی در سراسر اوکراین می آورد. اما ما نمی ترسیم و جهان نیز نباید بترسد."
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه از یک کارخانه دفاعی لاکهید مارتین بازدید کرد تا کنگره آمریکا را تحت فشار بگذارد تا بسته کمکی ۳۳ میلیارد دلاری او به اوکراین را که شامل بیش از ۲۰ میلیارد دلار کمک نظامی است، تصویب کند.
بایدن به کارگران کارخانه در آلاباما گفت: « تاریخ به ما نشان داده است که اگر در مقابل دیکتاتورها مقاومت نکنیم، آنها همچنان می‌آیند».

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!