جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۳:۴۲
کرونا - کد خبر : 14556
يكشنبه، ۲۸ آذر، ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

هلند در آستانه کریسمس، قرنطینه کرونایی را آغاز کرد

با اعمال قرنطینه در هلند از روز یکشنبه به منظور محدود کردن افزایش آمار کرونا، مراکز خرید این کشور بسته شدند و برنامه‌های کریسمس مردم به هم ریخته است.

هلند در آستانه کریسمس، قرنطینه کرونایی را آغاز کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، مارک روته، نخست وزیر، عصر شنبه تعطیلی ناگهانی را اعلام کرد و دستور داد همه فروشگاه ها به جز ضروری ترین فروشگاه ها، و همچنین رستوران ها، آرایشگاه ها، سالن های ورزشی، موزه ها و سایر مکان های عمومی از یکشنبه تا حداقل 14 ژانویه تعطیل شوند.

به نقل از رویترز، این خبر برای بسیاری از هلندی‌ها در حالی که در آستانه کریسمس و سال نو بودند، شوکه کننده بود. بسیاری از مردم روز شنبه برای تهیه هدایا و غذا و اصلاح موها در لحظه آخر به خیابان ها آمده بودند.

کارگران صنعت گردشگری، خواستار غرامت برای درآمد از دست رفته در فصل تعطیلات شدند، در حالی که صاحبان سالن‌های ورزشی بر اهمیت ورزش در طول بحران، تاکید کردند.

انجمن هلندی خدمات گردشگری گفت: «بستن تمام کافه ها و رستوران ها در چنین ماه مهمی فوق العاده دردناک و چشمگیر است. ما به غرامت و یک استراتژی خروج نیاز داریم.»

در حالی که به خانواده‌ها توصیه می‌شود بیش از دو بازدیدکننده نداشته باشند و تجمعات بیرون نیز حداکثر به دو نفر محدود می‌شود، همه مدارس برای تعطیلات کریسمس در روز دوشنبه یک هفته زودتر تعطیل می‌شوند و حداقل تا 9 ژانویه تعطیل خواهند بود.

پس از اعمال قرنطینه در اواخر ماه گذشته، موارد ابتلا به ویروس کرونا در هلند از سطوح بی سابقه در هفته های اخیر کاهش یافته است. اما موارد مربوط به نوع امیکرون از ابتدای دسامبر به سرعت افزایش یافته است و انتظار می‌رود این نوع تا قبل از پایان سال، غالب شود.

این مشکل بزرگی برای بیمارستان‌ها ایجاد می‌کند، بیمارستان‌هایی که برای رسیدگی به موارد رو به افزایش ابتلا به کرونا، هفته‌ها مراقبت‌های منظم خود را لغو کرده‌اند.

دولت روز شنبه گفت که تزریق واکسن های تقویت کننده را پس از شروع آهسته، تسریع خواهد کرد و اکنون قصد دارد تا قبل از پایان ماه واکسن های اضافی را به همه افراد بالای 60 سال برساند.

در حالی که بیش از 85 درصد از جمعیت بزرگسال هلند واکسینه شده اند، کمتر از 9 درصد از بزرگسالان تاکنون واکسن تقویت کننده تزریق کرده اند، که یکی از پایین ترین نرخ ها در اروپا است.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!