جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۱:۱۸
بین الملل - کد خبر : 4439
شنبه، ۲۴ خرداد، ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

هجدهمین روز تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا

بسیاری از ایالت‌ها در آمریکا شاهد برپایی تظاهرات ضد بی عدالتی و تبعیض نژادی گسترده در این کشور بوده اند که با این حساب باید گفت اعتراضات در آمریکا متوقف نشده بلکه شدت هم یافته است.

هجدهمین روز تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،بسیاری از ایالت‌ها در آمریکا شاهد برپایی تظاهرات ضد بی عدالتی و تبعیض نژادی گسترده در این کشور بوده اند که با این حساب باید گفت اعتراضات در آمریکا متوقف نشده بلکه شدت هم یافته است.

به گزارش سی ان ان، در شهر مینیاپولیس شهری که جورج فلوید در پی اقدام پلیس این شهر برای فشار دادن زانویش بر روی گردن وی برای مدت تقریبا ۹ دقیقه کشته شد، معترضان استعفای رئیس اتحادیه پلیسرا خواستار شدند.

شهر مینیاپولیس همراه با ۱۷ شهر دیگر آمریکا استفاده پلیس را از شیوه قرار دادن زانو بر گردن افراد بازداشت شده ممنوع کرده است.

به گزارش سی ان ان، در اعتراضات در شهر شیکاگوی آمریکا، معترضان ایجاد شورای شهری را خواستار شدند که بتواند پلیس را وادار کند مسئولیت کارهایش را بپذیرد.

خبرنگار المیادین که از مقابل کاخ سفید گزارش می‌داد، گفت در برابر کاخ سفید اعتراضات با مشارکت برخی معترضان ادامه یافت. این تجمع کم کم به راهپیمایی در شهر تبدیل شد و از مقابل کاخ سفید به سمت مقر کنگره ادامه یافت.

وی افزود همچنین شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا هم با مشارکت هزاران معترض، شاهد برپایی تظاهرات است. تظاهراتی در ویرجینیا نیز برگزار شد که تظاهرات سکوت بود. همچنین منهتن و بروکلین در نیویورک نیز در مخالفت با نژادپرستی و شیوه برخورد پلیس، شاهد برپایی تظاهرات بوده اند، با این حساب باید گفت اعتراضات در آمریکا هنوز متوقف نشده است.

خبرنگار افزود با توجه به اینکه به تعطیلات آخر هفته در آمریکا رسیدیم برخی پیش بینی می‌کنند شنبه و یکشنبه نیز شهر‌های مختلف آمریکا شاهد تظاهرات قابل توجهی باشد. وی درباره تدابیر امنیتی گفت تدابیر امنیتی در مقایسه با چند روز گذشته کاهش یافت و این به دلیل مسالمت آمیز بودن تظاهرات در این روزهاست.

خبرنگار المیادین درباره تدابیر احتمالی برای اصلاح نهاد پلیس در آمریکا گفت به نظر می‌رسد مهم‌ترین تدبیر در این زمینه برنامه اصلاحی شورای شهر مینیاپولیس باشد که با اکثریت مطلق آرای اعضای شورا تصویب شد. در این طرح بر ضرورت اصلاح ساختار پلیس شهر که خشونت‌های نژادپرستانه‌ای را علیه آمریکایی‌هایی آفریقایی تبار داشته است تاکید شد. البته به نظر می‌رسد این طرح نتوانسته رضایت معترضان را جلب کند به همین دلیل اعتراضات در مینیاپولیس همچنان ادامه دارد. فرماندار ایالت نیویورک نیز حکمی اجرایی را امضاء کرد که در آن بر ضرورت اصلاح ساختار پلیس تاکید شده است که به نظر می‌رسد این حکم هم نتوانست معترضان را قانع کند، چون در نیویورک هم اعتراضات ادامه دارد. در هر حال تداوم اعتراضات در سایه تدابیر اصلاحی اتخاذ شده به این معنی است که از نگاه معترضان تدابیر اندیشیده شده، تدابیری در سطح مقامات ایالتی است و ممکن است نتواند نتیجه رضایت بخشی را در اصلاح واقعی پلیس و دستگاه قضایی آمریکا به دنبال داشته باشد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، ادامه اعتراضات در آمریکا علیه خشونت پلیس و نژادپرستی مقامات دست کم ۲۰ شهر را در این کشور وادار کرد گذاشتن زانو را بر گردن افراد بازداشت شده از سوی پلیس ممنوع کنند.

مینیاپولیس از جمله این شهر‌ها است که یکی از افسران پلیسش زانوی خود را برای نزدیک به ۹ دقیقه بر روی گردن جورج فلوید فشار داد و باعث خفگی وی شد.

البته این اتفاق موجب شد برای برابری نژادی و عدالت جنبش بزرگی در آمریکا به راه بیفتد.افسران پلیس در شهر مینیاپولیس آمریکا نامه‌ای سرگشاده در محکومیت نژادپرستی و خشونت پلیس منتشر کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، اعتراض‌ها به قتل نژادپرستانه جورج فلوید در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا همچنان ادامه دارد. این مرد سیاهپوست به دست افسر پلیس سفیدپوست به قتل رسید. این اقدام با واکنش شماری از اعضای تشکیلات پلیس شهر مینیاپولیس نیز همراه شده است. برای نخستین بار از زمان کشته شدن جورج فلوید، افسران پلیس این شهر به این رویداد واکنش نشان دادند. شماری از افسران پلیس در این شهر، نامه‌ای سرگشاده در این خصوص نوشته و منتشر کرده اند. آن‌ها در این نامه، قتل جورج فلوید را محکوم کرده اند. آن‌ها دِرِک شووین افسر سابق پلیس مینیاپولیس را محکوم کرده اند که عامل این قتل بوده است. در این نامه سرگشاده تصریح شده است "درک شووین عملکردی انسانی نداشت و کرامت انسانی جرج فلوید و زندگی او را نابود کرد. رفتار او، رفتاری نیست که مصداق هویت ما باشد". یکی از منابع مطلع به سی ان ان گفته است که انتشار این نامه، در داخل تشکیلات پلیس مینیاپولیس حامل پیام مهمی است. این نامه با امضای چهارده افسر پلیس این شهر منتشر شده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!