جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۰:۰۴
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16971
پنجشنبه، ۰۸ دي، ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰

نیویورک، شهر یخ؛ کمک گرفتن از ارتش

رسانه ها و خبرگزاری های آمریکایی خبر از استقرار و گشت زنی نیروهای نظامی ارتش در بعضی از مناطق شهر نیویورک دادند که برای کمک رسانی به مردم و جلوگیری از تردد غیر ضروری خودروها در سرما و کولاک شدید ، خود را رسانده اند.

نیویورک، شهر یخ؛ کمک گرفتن از ارتش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، در روز های اخیر سازمان هواشناسی آمریکا هشدار های جدی زیادی را در رابطه با بارش سنگین برف و همچنین کولاک شدید در سر تا سر ایالات متحده آمریکا داده است 

بسیاری از خودرو های شخصی با وجود این هشدار ها باز شروع به تردد های غیر ضرور کرده و همین موضوع موجب شده تا ارتش آمریکا برای جلوگیری از این  تردد های غیر ضرور و جا ماندن مردم در برف و بوران به جاده ها و شهر های سراسر آمریکا اعزام شوند ، یکی از این شهر ها نیویورک است که کاملا حضور نظامیان در تقاطع های این شهر به چشم می خورد.

در حالی که برف و کولاک بی سابقه ای تمام شهر ها و ایالت های آمریکا را فراگرفته است و هشدار ها از بابت ورود سامانه های بارشی بیشتر ادامه دارد ، بسیاری از پرواز های فرودگاه های ایالت نیویورک کنسل شده و هوا در بدترین وضعیت خود در چندین سال اخیر به سر می برد. 

درخواست های مکرر پلیس از جلوگیری از تردد های غیر ضرور خودرو های شخصی در بسیاری از موارد جدی گرفته نمی شود ، در بسیاری از مناطق این ایالت خودرو ها در زیر برف مدفون شده اند و گزارش های حاکی از آن است که ده ها نفر در زیر برف جان خود را از دست داده اند و همچنان مقامات شهری نیویورک به رانندگان تاکسی ها و مردم گوش زد می کنند که جان خود و مسافران را به خطر نینداخته و سفر بی نتیجه را آغاز نکنند.

بسیاری از رسانه های این کشور اعلام کردند که این سرما و کولاک کشنده مرگبار ترین سرمای دو دهه اخیر است و به آن لقب کولاک قرن را داده اند ، طبق گزارشات تا به الان در آمریکا حدود 64 نفر جان خود را بر اثر سرمای شدید از دست داده اند و هواشناسی نشان می دهد این سرما و برف دامنه های گسترده ای داشته و به سوی کانادا  ژاپن نیز کشیده شده و گزارشات شنیده شده از آن کشور ها نیز نشان می دهد تلافتی برجای گذاشته است.

کولاک و برف بخ گونه است که حتی با ورود نیروهای نظامی نیز دسترسی به مناطق یخ زده سخت است و اگر شرایط به همین شکل پیش برود ، آمار کشته شده ها افزایش پیدا خواهد کرد. هواشناسی آمریکا اعلام کرده که سامانه بارشی جدیدی به سمت شهر بوفالوی ایالت نیویورک در حال حرکت است و احتمالا این شهر با قربانی های بیشتری بر اثر سرما مواجه شود.

رانندگی فقط برای پرسنل اورژانسی ممنوع نیست

در گزارش منتشر شده از سوی اسکای نیوز ، مارک پولونکارز ، یکی از مدیران اجرایی شهر بوفالوی نیویورک ، در یک نشست خبری با خبرنگاران ، از مردم این شهر التماس کرد که ، لطفا ، لطفا،  در سطح شهر رانندگی نکنید ، مگر اینکه پرسنل اورژانسی باشید.

این مقام مسئول اطلاع داد که پلیس در تمامی ورودی های شهر مستقر شده تا از تردد غیر ضرور خودروها ممانعت به عمل بیاورد تا جان کسی در جاده ها به خطر نیوفتد. به گفته او همچنان خیلی از رانندگان نسبت به هشدار های وضعیت قرمز بی توجهی می کنند.

بنابر گزارشات منتشر شده برخی از مصدمان جاده ای بر اثر سرمازدگی شدید قبل از رسیدن آمبولانس جان خود را از دست داده اند و تاخیر ها در رسیدن اورزانس باعث زنده نماندن خیلی از افراد شده و در حال حاضر در برخی از مناطق مردم به فوریت های پزشکی احتیاج دارند.

پولونکارز اطلاع داد که ، خبر هایی به دستم رسیده است که نشان می دهد بسیاری از مردم حداقل دو روز است در ماشین های خود حبس شده اند و به امداد و اورژانس احتیاج دارند.

 

آمارهای جان باختگان در حال افزایش است 

در حالی که بسیاری از مردم آمریکا خود را محیای سفر های کریسمسی می کردند و به دلیل برف و بوران پرواز های زیادی کنسل شدند و در بسیاری از مناطق این کشور جاده ها مسدود شده و عملا رفت و آمد بین شهری فلج شده و طبق گزارش رسانه ها در بسیاری از شهر ها و جاده ها مردم در خودرو های خود حبس شده اند و بسیاری در زیر برف جان خود را از دست داده اند ، اورژانس ، امداد و پلیس گفتند آمار دقیقی از افراد جا مانده در زیر برف در دسترس نیست و تمام تلاش خود را برای خارج کردن مصدومان می کنند.

بسیاری از مردم در فرودگاه ها به دلیل رزرو بلیط سرگردان مانده اند ، چرا که شرایط جوی به گونه ای هست که بالغ بر 80 درصد پرواز ها کنسل شده اند و بسیاری از آنها از مناطق دور دست خود را به فرودگاه رسانده اند و به دلیل مسدود شدن بزرگراه ها و جاده ها به ناچار در فرودگاه سرگردان مانده اند.

نیاگارای یخ زده

تصویر بدست آمده از آبشار معروف نیاگارا در مرز ایالتی نیوریورک آمریکا و انتاریو کانادا بسیار زیباست و در فضای مجازی بسیاری به آن لقب سرزمین عجایب داده اند ، این آبشار به دلیل سرمای شدید یخ زده و در واقع آب آن در ارتفاع قندیل بسته است تا نمایی زیبا به خود بگیرد.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!