جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۳:۲۰
ورزشی - کد خبر : 1041
دوشنبه، ۲۰ آبان، ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

نگاهی به دیدار های مهم این هفته فوتبال در لیگ های معتبر اروپایی

تیم منچستر یونایتد هم در ورزشگاه اولدترافورد درحالی به مصاف برایتون رفت که بازهم علیرضا جهانبخش لژیونر ایرانی برایتون در لیست 18 نفره حضور نداشت

نگاهی به دیدار های مهم این هفته فوتبال در لیگ های معتبر اروپایی


رقابت های فوتبال در اروپا از ابتدای هفته با برگزاری دیدارهای مهمی پیگیری شد، بایرن مونیخ با پیروزی پرگل مقابل دورتموند به صدر نزدیک شد، لیورپول جدال مدعیان برابر منچسترسیتی را برد و یوونتوس به سختی از سد میلان گذشت.

 

لالیگا ، برد های پرگل بارسلونا و رئال مادرید

از هفته سیزدهم لالیگا ، بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ به مصاف سلتاویگو رفت، ابتدا لیونل مسی از روی نقطه پنالتی گب اوب تیمش را به ثمر رساند، اما در دقیقه 42 لوکاس اولازا این گل را جبران کرد. بعد از این گل بارسلونا در دقایق 45 و 48 صاحب ضربه ایستگاهی شد و لیونل مسی بار دیگر نبوغ خود را به نمایش گذاشت و هردو ضربه را تبدیل به گل کرد، در لحظات پایانی مسابقه هم سرخیو بوسکتس گل چهارم را وارد دروازه سلتاویگو کرد تا سه امتیاز به حساب بلوگرانا واریز شود.

 


اما رئال مادرید هم که به مصاف ایبار رفته بود با پیروزی پرگل از زمین حریف بیرون آمد، کریم بنزما در دقیقه 17 اولین گل رئال را زد، در دقیقه 20 هم سرخیو راموس از روی نقطه پنالتی گل دوم را به ثمر رساند. بنزما بار دیگر در دقیقه 29 با ضربه پنالتی گلزنی کرد و در نیمه دوم فده والورده گل چهارم و پایانی این بازی را وارد دروازه ایبار کرد. رئال مادرید با این پیروزی 25 امتیازی شد و هم امتیاز با بارسلونا به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار گرفت.


بوندسلیگا ، جشنواره گل بایرن مونیخ در آلیانز مقابل رقیب سنتی


هفته یازدهم بوندسلیگا شاهد تقابل دو غول فوتبال آلمان بود، بایرن مونیخ و بورسیا دورتموند در ورزشگاه آلیانز آره نا به مثاف هم رفتند. در این دیدار هم بایرن مونیخ سنت شکنی نکرد و همانند سالهای گذشته با برد پرگل رقیب خود را بدرقه کرد، ابتدا رابرت لواندوفسکی گل نخست را به ثمر رساند، سرژ نبری در دقیقه 47 گل دوم بایرن مونیخ را زد. تلاش های دورتموند برای جبران نتیجه فایده ای نداشت و در دقایق پایانی دو گل دیگر نیز دریافت کرد، لواندوفسکی در دقیقه 76 گل سوم و متس هوملس در دقیقه 80 به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا باواریایی ها با پیروزی 4 بر صفر به جمع مدعیان قهرمانی بازگردند.


سری آ ایتالیا ، کامبک اینتر در نیمه دوم و شکست میلان مقابل یوونتوس


هفته دوازدهم فوتبال ایتالیا با دیدار های مهمی دنبال شد، اینتر در زمین خود به مصاف هلاس ورونا رفت و موفق شد بازی باخته را با برد عوض کند. ابتدا هلاس ورونا با ضربه پنالتی از میزبان پیش افتاد و این برتری تا دقیقه 65 ادامه داشت، ماتیاس وسینو گل تساوی اینتر را وارد دروازه حریف کرد، نیکولا بارلا در دقیقه 83 گل دوم را به ثمر رساند تا اینتر کماکان به روزهای خوب خود در ایتالیا ادامه دهد.

 


تیم های یوونتوس و میلان هم در استادیوم خانگی یووه مقابل هم قرار گرفتند، میلان با مربی جدید خود استفانو پیولی هم شرایط مطلوبی ندارد و یوونتوس مانند سال های گذشته مدعی اصلی قهرمانی به شمار می آید. نیمه اول این بازی با برتری نسبی میلان همراه بود و این تیم موقعیت های خوبی را روی دروازه میزبان خلق کرد، یوونتوس هم تک موقعیت هایی داشت اما هیچکدام راهی به دروازه پیدا نکرد. در نیمه دوم تیم میزبان کمی فشار حملات خود را بیشتر کرد و میلان بیشتر در فاز دفاعی حضور داشت، در دقایق پایانی بازی پائولو دیبالا موفق شد قفل دروازه میلان را باز کند و تعویض طلایی ساری لقب بگیرد. یوونتوس با این برد 32 امتیازی شد و بالاتر از اینتر 31 امتیازی در صدر جدول قرار گرفت.


لیگ جزیره ، پیروزی لیورپول در جدال مدعیان و برد یونایتد مقابل تیم جهانبخش


تیم های مدعی لیورپول و منچسترسیتی در هفته دوازدهم رقابت های لیگ جزیره و در استادیوم آنفیلد برابر هم صف آرایی کردند، شاگردان یورگن کلوپ خیلی زود به گل رسیدند ، فابینیو در دقیقه 6 گل نخست بازی را به ثمر رساند. 5 دقیقه بعد نوبت به محمد صلاح رسید تا گل دوم لیورپول را بزند، سیتی در نیمه اول موقعیت های خوبی برای جبران گلهای خورده داشت اما از آنها استفاده نکرد. با آغاز نیمه دوم بازهم لیورپول و اینبار سادیو مانه گل سوم را وارد دروازه منچسترسیتی کرد، تلاش های سیتی در دقیقه 78 جواب داد و برناردو سیلوا تنها یکی از گل ها را جبران کرد و بازی با نتیجه 3 بر یک به سود لیورپول به اتمام رسید تا قرمزها با 34 امتیاز و 8 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم در صدر جدول قرار بگیرند.

 


تیم منچستر یونایتد هم در ورزشگاه اولدترافورد درحالی به مصاف برایتون رفت که بازهم علیرضا جهانبخش لژیونر ایرانی برایتون در لیست 18 نفره حضور نداشت. یونایتد با گل دقیقه 17 پریرا از حریف پیش افتاد، دو دقیقه بعد بازیکن برایتون به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا اختلاف به 2 گل برسد، در نیمه دوم و دقیقه 64 برایتون توسط لوئیس دانک یکی از گل های را جبران کرد. مارکوس راشفورد در دقیقه 66 موفق شد گل سوم یونایتد را به ثمر برساند تا این تیم به برد ارزشکند دست پیدا کند، شاگردان سولسشایر با این پیروزی 16 امتیازی شدند و در رده هفتم جدول قرار گرفتند.


در دیگر بازی های مهم لیگ جزیره، چلسی با دو گل از سد کریستال پالاس گذشت و آرسنال با نتیجه 2 بر صفر مغلوب لستر سیتی شد.
 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!