جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۴:۴۵
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 17128
سه شنبه، ۰۴ بهمن، ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

نگاهی به داشبورد عملکرد بازار ارزهای دیجیتال در رشد بی وقفه بیت کوین

اخبار مثبت و منفی زیادی از سوی کارشناسان اقتصادی وجود دارد که نشان دهنده ترس و طمع سرمایه گذاران و تریدر ها در بازارهای کریپتو کارنسی است.

نگاهی به داشبورد عملکرد بازار ارزهای دیجیتال در رشد بی وقفه بیت کوین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، صعود بی‌وقفه بیتکوین از ابتدای سال ۲۰۲۳ باعث شده است دوباره توجهات به بازار کریپتو جلب شود. بسیاری از معیارها و شاخص‌ها از حالت رِنج خود خارج شده‌اند.

 فاندینگ ریت (Funding Rate): این شاخص در حال حاضر مثبت است و نشان می‌دهد که پوزیشن‌های لانگ بر بازار مسلط هستند و به پوزیشن‌های شورت فی پرداخت می‌کنند.

شاخص Taker Buy/Sell Ratio: در حال حاضر به سطوح بالایی رسیده است و نشان میدهد که اردرهای خرید بیشتری توسط تیکرها (Taker) پُر می‌شود.

اوپن اینترست (Open Interest): در ۷ روز گذشته مثبت بوده است که نشان می‌دهد پوزیشن‌های زیادی در بازار مشتقات باز شده است (شورت و لانگ)

لیکوییدیشن: مقادیر زیادی پوزیشن‌های شورت لیکویید شده است که در حال حاضر نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۸۷ میلیون دلار بوده است.

 

 افزایش قیمت بیت کوین: موفقیت چشمگیر یا تله گاوی؟

بیت کوین تقریباً رکورد خود را برای طولانی ترین رگه کندل های قیمت سبز روزانه در این ماه شکست، اما بسیاری معتقدند افزایش اخیر آن می تواند کوتاه مدت باشد.  در حالی که بیت کوین (BTC) برای شروع سال جدید یک پمپ stroprice را تجربه کرده است، بسیاری از کارشناسان صنعت متقاعد نشده اند که ارز دیجیتال به مسیر صعودی خود - حداقل در کوتاه مدت تا میان مدت ادامه دهد.

 افزایش چشمگیر قیمت - که در اوایل این ماه شاهد 14 روز افزایش متوالی قیمت BTC بود - بسیاری را به این موضوع واداشت که آیا این افزایش یک "دستیابی به موفقیت" قابل توجه است یا نشان دهنده یک "تله گاوی" است. جیمز ادواردز، تحلیلگر ارزهای دیجیتال در شرکت فین‌تک استرالیایی فایندر، گفت که استدلال برای «تله گاوی» قوی‌تر است و هشدار داد که افزایش اخیر می‌تواند «کوتاه» باشد.

طبق چارت منتشر شده گلس نود؛ حدود 9 درصد از عرضه کل بیتکوین در قیمت 16,500 دلار عرضه شده است. سناریوی محتمل این است ‎که آنهایی که در میان ترس و وحشت فروپاشی صرافی FTX خرید می کردند، پس از یک حرکت 30 تا 40 درصدی به دنبال فروش باشند. 

در مجموع 16.101 میلیون ETH در زنجیره اثبات سهام اتریوم(استیک) یعنی معادل (13.4٪ از در کل اتریوم گردش) قرار دارد.  از این میزان 11.408 میلیون ETH از طریق ارائه دهندگان خدمات سهامداری است که 70.86٪ از کل را نشان می دهد:

 

 تسلط بر خدمات سهامداری صرافی ها:

1. لیدو: 29.3٪

2. کوین بیس 12.8٪

3. کراکن 7.6٪

4. بایننس 6.3%

یکی از شاخص های اقتصادی و ارزندگی مربوط به توکن ها مربوط به میزان آزادسازی توکن های آنهاست. به طور کلی هرچه میزان آزادسازی توکن ها کمتر باشد این موضوع به ارزندگی توکن کمک خواهد کرد. ریپل با نزدیک به 18 میلیارد دلار بیش‌ترین ارزش آزاد نشده را دارد و بعد از آن پروژه‌های مطرحی همچون FileCoin و Optimism قرار دارند.

بازوی خیریه بایننس از برخی دانشگاه ها و کالج های فعال در بخش بلاکچین حمایت مالی خواهد کرد ، از جمله مراکز آموزش و پرورش درگیر می توان به کالج هایی در استرالیا، قبرس و آلمان، هاب فناوری مستقر در نیجریه اوتیوا، و دو سازمان اوکراینی اشاره کرد.

مدیربخش خیریه  مالی بایننس در توئیتر اعلام کرد : ما تشخیص دادیم که آموزش دیجیتال و توسعه مهارت ها می تواند برای بسیاری دور از دسترس باشد، و در نتیجه یک صنعت زنجیره بلوکی که فاقد تنوع و استعداد است پدید خواهد آمد. برنامه دانش پژوهی بایننس همه این ها را تغییر می دهد و هزینه های شهریه و هزینه های دوره را در برخی از دانشگاه ها، کالج ها و ارائه دهندگان آموزش های حرفه ای پیشرو در جهان پوشش می دهد.

ویتالیک بوترین بزرگترین چالش در اتریوم را فاش کرد ،  در حالی که مفهوم آدرس‌های مخفی در تئوری پیچیده به نظر می‌رسد، بوترین قبلاً آن را در مقایسه با سایر راه‌حل‌های حفظ حریم خصوصی اتریوم به عنوان یک «رویکرد با فناوری پایین» توصیف کرده بود.

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، راه حل احتمالی را برای آنچه که او به عنوان "بزرگترین چالش باقی مانده" در اتریوم توصیف می کند، به اشتراک گذاشته است. در یک پست وبلاگ در 20 ژانویه، بوترین نیاز به ارائه راه حلی برای حفظ حریم خصوصی را تایید کرد زیرا به طور پیش فرض، تمام اطلاعاتی که روی یک "بلاک چین عمومی" می رود برای همگان در دسترس است و این بزرگترین چالش امورز اتریوم محسوب می شود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!