جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۸:۱۷
مجلس - کد خبر : 15441
دوشنبه، ۱۱ بهمن، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

نماینده مجلس : خرید خدمت سربازی فقط برای قشر ثروتمند است

نباید رویه این گونه باشد که هر فردی که ثروتمند است، به منفعت بیشتری برسد و فقط افرادی که پول ندارند، به خدمت سربازی بروند.

نماینده مجلس : خرید خدمت سربازی فقط برای قشر ثروتمند است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، محمدحسن آصفری با انتقاد از مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 1401 درباره خرید خدمت سربازی اظهار داشت: کمیسیون تلفيق رقم بالایی را برای خرید سربازی در نظر گرفته است. از سوی دیگر، این مصوبه باعث می شود برخی از افراد سوء استفاده کنند، به خدمت سربازی نروند و پس از چند سال خدمت سربازی را بخرند.

آصفری در ادامه تصریح کرد: با این مبالغ زیادی که کمیسیون تلفیق برای خرید خدمت سربازی در نظر گرفته است، افراد مرفه می توانند خدمت سربازی را بخرند و در نتیجه فقط اقشار ضعیف جامعه که تمکن مالی ندارند، باید به سربازی بروند.

وی با بیان اینکه این مصوبه برخلاف عدالت است، افزود: تصویب و اجرای این قانون فقط به نفع ثروتمندان است و ناامیدی اقشار ضعیف جامعه را به دنبال دارد.

تعداد سربازان فراری که بیش از ۳۵ سال سن دارند، حدود ۴۵۰ هزار نفر است، دولت باید برنامه دیگری برای تعیین تکلیف این افراد داشته باشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: نباید رویه این گونه باشد که هر فردی که ثروتمند است، به منفعت بیشتری برسد و فقط افرادی که پول ندارند، به خدمت سربازی بروند.

آصفری با اشاره به یکی دیگر از مصوبات کمیسیون تلفیق درباره افزایش حقوق سربازان، گفت: قرار بر این است که حقوق سربازان در سال آینده افزایش پیدا کند که کار خوبی است. همچنين نباید قانونی درباره خرید خدمت سربازی به تصویب برسد که فقط افراد ثروتمند از پس آن برآیند و يا آنکه دنبال آن باشند قانون را دور بزنند و به سربازی نروند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس باید درباره تعیین تکلیف موضوع خرید خدمت سربازی با ستاد کل نیروهای مسلح هماهنگ باشد، اظهار داشت: علاوه بر این، این موضوع جزو اختیارات مقام معظم رهبری است و مجلس نباید قانونی را تصویب کند که مغایر با اصل ۱۱۰ قانون اساسی باشد و شورای نگهبان به آن ایراد بگیرد. البته بعید می دانم این مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس رای بیاورد چرا که برخلاف عدالت است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!