جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۰:۲۷
مجلس - کد خبر : 11316
شنبه، ۰۹ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

نماینده مجلس : به جای مسدود کردن باید استفاده درست از فضای مجازی را آموزش داد

وقتی افزایش آگاهی در دستور کار باشد ما موفق تر عمل می کنیم، فرهنگ استفاده از فضای مجازی را باید در دستور کار قرار دهیم

نماینده مجلس : به جای مسدود کردن باید استفاده درست از فضای مجازی را آموزش داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصويب اصل ۸۵ شدن طرح ساماندهی پیام رسان های اجتماعی در جلسه علنی مجلس اظهار داشت: بررسی این طرح اولویت حال حاضر کشور نبود، درست است که باید فضای مجازی سرو سامانی پیدا می کرد اما الان ما مسایل با اولویت دیگری داشتیم که می توانستیم آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

محسنی در ادامه افزود: هر زمانی که ما بحث محدود و مسدود کردن را در هر موردی بدون یک جایگزین خوب مطرح کرده ایم تخلفات بیشتر شده است و پرداختن به آن تخلفات هزینه اش به مراتب بیشتر از اثرات این فضاها است.

بررسی این طرح به صورت اصل ۸۵درست نیست، اصل ۸۵ کردن این طرح مورد انتقاد تعدادی از نمایندگان بود که متاسفانه با رای شکننده ای تصویب شد، یکی از اشتباهات ما در سال اول مجلس یازدهم رای به بررسی طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده به صورت اصل ۸۵ بود که با ایرادت جدی از طرف شورای نگهبان مواجه شد و سروصداهای زیادی را از طرف انجمن های علمی کشور و جامعه پزشکی کشور به همراه داشت، ما نباید مجدد این اشتباه را در مورد طرح حساسی چون ساماندهی فضای مجازی مطرح می کردیم.

وی بیان داشت: زمانی دستگاه های پخش ویدیو را می گرفتند و ممنوع بود آن نوع نگاه الان در جامعه جواب نمی دهد، صنعت فضای مجازی به صورت افسارگسیخته در حال گسترش است و فضای مجازی تاثیر گذاری اش به مراتب بیشتر از دنیای واقعی شده است، ما نمی توانیم بدون پذیرش این واقعیت زندگی کنیم به هر حال ما در این دنیا زندگی می کنیم و نیاز به استفاده از این فضاها و تعامل داریم، نمی توانیم شهروندانمان را از این حق محروم کنیم.

محسنی بندپی یادآور شد: من متخصص فیزیوتراپی هستم و بارها گفتم عدم بازی کودکان ما در کوچه پس کوچه های شهر و عدم شکستن پنجره خانواده ها به قیمت شکستن ستون فقرات کودکان مان در دو دهه آینده منجر می شود، آیا درست است که ما امکانات و تجهیزات روز را از کودکان مان بگیریم و ممنوع کنیم یا چگونگی استفاده کردن از این تکنولوژی مدرن را به آنها آموزش ندهیم؟ محدود کردن و مسدود کردن شاید به طور موقت جواب بدهد اما راه حل دائمی و منطقی نیست ما تا جایگزینی برای این پلتفورم ها نداشته باشیم نباید آنها را محدود کنیم.

اولویت ما در این زمینه به جای مسدود کردن افزایش آگاهی نسبت به استفاده درست از این فضاها باشد و این امر را در دستور کار قرار دهیم. ما تا کی می توانیم در اتاق خواب ها و حال و پذیرایی مردم حضور داشته باشیم؟ این امکان برای همیشه وجود ندارد و جواب نمی دهد، وقتی افزایش آگاهی در دستور کار باشد ما موفق تر عمل می کنیم، فرهنگ استفاده از فضای مجازی را باید در دستور کار قرار دهیم.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!