جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۵:۲۷
جمعه، ۰۳ دي، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

نقاشی ۱۰۰ متری از روایتگری انقلاب اسلامی و زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی می شود

شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به دومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی، از خلق بلندترین نقاشی روایتگری زندگی این شهید بزرگوار توسط استاد حبیب اله صادقی خبر داد و گفت به همین مناسبت از این اثر رونمایی خواد شد.

نقاشی ۱۰۰ متری از روایتگری انقلاب اسلامی و زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، علیرضا نادعلی نایب رییس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران طی بازدید از آثار نقاشی حبیب اله صادقی از هنرمندان خانه هنر منطقه ۱۱، با بیان این که جای این تصاویر روی دیوارهای شهر خالی است؛ این نوع کارهای هنری که هنر سنتی نقالی و پرده خوانی را در خود دارد؛ تبیین سویه‌های مختلف نگاه اندیشمندانه انقلاب اسلامی دانست که در ذهن‌ها می‌نشیند. 
 
سید محمد موسوی، شهردار منطقه 11 نیز با بیان اهمیت هویت بخشی این نوع آثار و حمایت شهرداری از برنامه‌های مردمی بزرگداشت دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این تابلوی نقاشی با عنوان «در رثای سیمرغ» از سوی استاد حبیب اله صادقی از هنرمندان خانه هنر منطقه ۱۱ به مساحت ۱۰۰متر مربع خلق شده است که به مناسبت بزرگداشت دومین سالگرد شهادت این شهید مقاومت و ایثار رونمایی خواهد شد. 
 
وی افزود: در راستای تشکیل ستاد بزرگداشت دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرداری تهران، بلند‌ترین نقاشی روایتگری زندگی این شهید معزز توسط استاد حبیب اله صادقی از هنرمندان مطرح کشور در منطقه ۱۱خلق شده است. به همین منظور مدیریت شهری ضمن حمایت از هنر اجتماعی با موضوعات انقلاب اسلامی، در نظر دارد با همکاری سازمان زیباسازی تمهیدات لازم را برای اکران عمومی در مسیر برنامه‌های بزرگداشت دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و بازدید شهروندان انجام دهد. 
 
حبیب اله صادقی، رئیس گروه تخصصی هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر در باره خلق این اثر هنری عنوان کرد: این نقاشی که با عنوان «در رثای سیمرغ» به روایتگری داستان زندگی شهید گرانقدر حاج قاسم سلیمانی می‌پردازد؛ در چهار پرده ۲.۵ متر در ۲ متر، مجموعاً ۱۰۰ مترمربع را شامل می‌شود و به مدت یک سال روی آن کار شده است. 
 
وی با بیان اینکه در این اثر به دنبال روایت تاریخ انقلاب و نمادها و نشان‌هایی که در مقابله با استعمار و استکبار وجود دارد؛ بودیم، افزود: به همین منظور یک کار پژوهشی جدی روی آن انجام شد که نمونه‌ای از هنر اجتماعی است و در پی آن هستیم که به عنوان یک اطلس فرهنگی ارائه شود. 
 
لازم به ذکر است که در نقاشی روایتگری زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی، مفاهیم و مضامین مختلف برآمده از زندگی و رشادت‌ها و شهادت این بزرگمرد عرصه ایثار و مقاومت روایت شده است.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار موسیقی و هنر های تجسمی
پربیننده‌ترین اخبار موسیقی و هنر های تجسمی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!