جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۴:۳۹
اجتماعی - کد خبر : 7752
شنبه، ۱۶ اسفند، ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

نظارت نوروزی تعزیرات آغاز شد؛ گرانفروشی را به 135 و 124 اعلام کنید

سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلفات است اما وظیفه قانونی و شرعی دارد و همانگونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند که تعزیرات باید ورود جدی داشته باشد، منتظر ارجاع پرونده تخلف نمی مانیم

نظارت نوروزی تعزیرات آغاز شد؛ گرانفروشی را به 135 و 124 اعلام کنید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به آغاز طرح نظارت نوروزی با عنوان "تسهیل کسب و کار نوروزی سال 1400" از امروز 16 اسفند و تا 15 فروردین 1400 ، از مردم خواست موارد گرانفروشی ها را به سامانه 124 و 135 اعلام کنند.

از ابتدای سال 500 هزار پرونده در تعزیرات رسیدگی شده است


محمدحسن سرابیان در این مورد اظهار داشت: امسال با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ورود جدی برای برخورد با تخلفات و موضوع تحریم ها، با برپایی گشت های مشترک ورود جدی در بازار داشتیم. از ابتدای سال جاری 500 هزار پرونده در تعزیرات رسیدگی شده و حدود 250 هزار پرونده توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بقیه توسط دستگاه های نظارتی در قالب گشت های مشترک تشکیل و رسیدگی شده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلفات است اما وظیفه قانونی و شرعی دارد و همانگونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند که تعزیرات باید ورود جدی داشته باشد، منتظر ارجاع پرونده تخلف نمی مانیم و طبق ماده 19 ماده آئین نامه تعزیرات اختیار قانونی برای راه اندازی شعب سیار دارد.

مردم تخلفات را به سامانه های تعزیرات گزارش کنند


معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه گفت: از مردم تقاضا داریم در روزهای پایانی سال و نوروز چنانچه تخلفی مشاهده کردند از طریق سامانه 124 سازمان صنعت و معدن تجارت یا سامانه 135 تعزیرات حکومتی گزارش تخلف را اعلام کنند البته همکاران ما در روزهای تعطیل هم در شعب تعزیرات حضور دارند و مردم می توانند مراجعه حضوری شکایات خود را برای رسیدگی ثبت کنند.

سرابیان عنوان کرد: طبق ماده 18 آئین نامه سازمان تعزیرات حکومتی می توانیم مستقیما برای رسیدگی به شکایات و تخلفات ورود کنیم و این گزارش ها برای اعلام نظر کارشناسی به نهادهای نظارتی ارسال می شود و در صورتی که کارشناسی لازم را انجام ندهند از نظرات کارشناسان رسمی دادگستری بهره می گیریم و نسبت به صدور حکم اقدام می کنیم.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!