جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۸:۲۰
ایران - کد خبر : 16587
يكشنبه، ۱۰ مهر، ۱۴۰۱ - ۷:۰۰

نصرالله مداخلات شیطانی آمریکا در اعتراضات ایران را محکوم کرد

پس از مرگ مهسا امینی در بازداشتگاه پلیس اخلاقی، ایران با دو هفته ناآرامی داخلی مواجه شده است. تهران فیلم‌های دوربین‌های مداربسته را که ادعاهای معترضان مبنی بر ضرب و شتم امینی را رد میکرد، نشان داد و ایالات متحده و غرب را به تلاش برای ایجاد یک انقلاب رنگی متهم کرد.

نصرالله مداخلات شیطانی آمریکا در اعتراضات ایران را محکوم کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، واشنگتن را به دلیل دست داشتن در یک کمپین «شیطانی» برای سرنگونی حکومت ایران و تجزیه جهان اسلام مورد سرزنش قرار داده است.

به نقل از اسپوتنیک، نصرالله در یک سخنرانی تلویزیونی روز شنبه گفت: «تحریک مداوم علیه ایران و نشان دادن مردم آن به عنوان «دشمن» نظام، اقدامی شیطانی با هدف از هم پاشیدگی ملت است.»

نصرالله افزود: «ایالات متحده از هر حادثه ای در ایران برای تحریک ملت علیه نظام اسلامی سوء استفاده می کند که آخرین آن اعتراضاتی است که در پی درگذشت غم انگیز خانم امینی به راه افتاده است». 

وی ادامه داد: «تخریب گران مورد حمایت آمریکا پس از شکست خفت بار کمپین "فشار حداکثری" این کشور علیه ایران، از شرایط مبهم مرگ وی برای به چالش کشیدن جمهوری اسلامی استفاده کردند.»

نصرالله با بیان اینکه جمهوری اسلامی «قوی‌تر و شجاع‌تر» از همیشه بود، اشاره کرد که دولت‌های آمریکایی ناتوانی خود را در شکست نظامی ایران تشخیص داده‌اند و در عوض «روی اختلافات داخلی» سرمایه گذاری کرده‌اند تا کشور را تجزیه و بی‌ثبات کنند.

نصرالله تصریح کرد: «رسانه‌های غربی و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای تحریک مردم علیه [دولت ایران] تلاش می‌کنند. دولت‌ ایالات متحده ارتش‌های ترولی خود را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده‌اند تا ایران را تضعیف کنند، اما هیچ فایده‌ای نداشت .»

پس از کشته شدن امینی، دو هفته تظاهرات اعتراضی در شهرهای ایران رخ داد. این زن جوان سه روز پس از بازداشت توسط گشت ارشاد به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین حجاب، در بیمارستانی در تهران درگذشت. تظاهرات یک روز پس از مرگ او آغاز شد و تظاهرکنندگان و تحریک‌کنندگان در شبکه‌های اجتماعی پلیس را متهم کردند که با ضرب و شتم شدید او را به قتل رسانده است.

ایران سفیران بریتانیا و نروژ را احضار کرد و از آمریکا بدلیل دست داشتن واشنگتن در اعتراضات انتقاد کرد.

مقامات ایرانی با انتشار تصاویر دوربین امنیتی که به نظر می رسید نشان می دهد امینی در حین بازداشت گشت ارشاد مورد آزار جسمی قرار نگرفته بود، سعی در خنثی کردن اوضاع داشتند. آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران دستور رسیدگی ویژه به این پرونده را صادر کرد و به خانواده امینی تسلیت گفت.

با وجود اقدامات دولتی، اما تحریک های معاندان به فریب افکار عمومی انجامید و تعداد زیادی، اعم از معترض و پلیس، در درگیری های خیابانی طی دو هفته گذشته زخمی یا کشته شده اند.

رسانه های آمریکایی نقش آمریکا را در دامن زدن به خشونت پنهان نکرده اند. هفته گذشته مسیح علینژاد روزنامه نگار ایرانی-آمریکایی در مصاحبه ای با مجله نیویورکر به خود می بالید که «این جنبش را رهبری می کند» و ابراز اطمینان کرد که «رژیم ایران توسط زنان سرنگون خواهد شد». علی نژاد برای صدای آمریکا فارسی و رادیو فردا تحت حمایت دولت آمریکا کار می کند. این روزنامه‌نگار سال‌ها از واشنگتن خواسته است تا تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال کند و رسانه‌های طرفدار ایران او را به ارتباط با سیا متهم کرده‌اند.

اعتراضات در ایران تنها یک روز پس از پذیرش رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای، یک بلوک اقتصادی و امنیتی اوراسیا متشکل از 9 کشور که شامل چین، روسیه، هند و... است، آغاز شد.

هفته گذشته پرتال اطلاع رسانی گروه کشورهای بریکس غرب را متهم به تلاش برای ایجاد انقلاب رنگی در جمهوری اسلامی کرد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه گذشته، قدرت ها و رسانه های غربی را به حمایت آشکار از ناآرامی های خشونت آمیز متهم کرد.

در اغتشاشات اخیر، رهبران سیاسی آمریکا و گاهاً اروپا و همچنین رسانه‌های فارسی‌زبان تحت حمایت غرب از یک رویداد غم‌انگیز که در حال بررسی است، در حمایت از آشوب‌گران و اغتشاشگران سوء استفاده کردند. کنعانی در پستی اینستاگرامی در این خصوص نوشت: «برهم زنندگان امنیت ملی به بهانه حمایت از حقوق بشر.»

 

منبع: اسپوتنیک

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ایران
پربیننده‌ترین اخبار ایران
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!